Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vejdete se do jednoho z nejrychlejších aut světa? Tento člověk to zkusil s 210 cm
22.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Výjimečná auta toužíme vlastnit, mnozí z nás by ale byli zklamaní, kdyby se jim to skutečně poštěstilo. Do řady z nich se totiž nevejde každý.
Jako automobiloví nadšenci sníme o vlastnictví výjimečných aut, pochopitelně. A pokud milujeme i řízení, toužíme nejčastěji po těch sportovních, bez ohledu na místo a datum jejich zrodu. Že většina z nás bohužel zůstane jen u snů a tužeb, netřeba dodávat, však jde o vozy za miliony, někdy i desítky milionů korun, které budou už z podstaty věci k dispozici jen hrstce vyvolených.
Někteří z toho bývají zklamaní a přitom si neuvědomují, že leckdy touží po něčem, co by jim stejně nebylo k ničemu. Pokud se fandů zeptáte na BMW, co by chtěli mít, řada z nich bez váhání odpoví „M1”. Je to snad nejikoničtější mnichovský stroj, který si lidé pletli i s Ferrari a musí být skvělý. Jenže pokud jste kdysi četli náš rozhovor s jedním z šéftechniků BMW, víte, že do takového vozu se dobře nevejde už řidič vysoký ani ne 190 cm. Natož pak někdo vyšší...
A není to jen potíž M1. Stejný problém u jiného slavného auta demonstroval Jeremy Clarkson, který nikdy neřídil Ford GT40, protože má 40 palců (102 cm) na výšku a on se do něj nevejde. Do Fordu GT, který ale má 43 palců (109 cm) na výšku, už se vejde a proto si ho objednal - a po vtipném „rektálním alpinismu” v rámci Top Gearu ho i dostal.
S výškou okolo dvou metrů už si třeba dobře nesjedete ani v Lamborghini Gallardo, natož pak Spyder a pečlivě zvažovat své ambice musíte u italských a japonských sporťáků vůbec. Ty vlastně ani nemusí být tak výjimečné - např. Mazda MX-5 je velmi malé auto, Honda S2000 jakbysmet. Podobných aut je opravdu spousta a pokud jste vysocí aspoň 190-200 cm, v diskuzi jich můžete zmínit další plejádu.
V tomto kontextu nás zaujal pokus lidí Koenigseggu, kteří se dostali do kontaktu s jistým Alexem z firmy Castrol. Ten byl v rámci svých pracovních povinností na návštěvě přímo v automobilce Koenigsegg ve Švédsku a jednu svou výjimečností těžko skrýval - na výšku měří 210 cm. A Švédy nenapadlo nic lepšího, než zkusit, jestli se i takový člověk vejde do jejich aut.
Pokus byl vykonán na továrním CCXR, což je předchůdce dnešní Agery a stále jedno z nejrychlejších aut světa. Na ethanol dává až 749 kW (1 018 koní) při 7 000 ot./min a až 1 060 Nm při 5 600 ot./min. Stovku udělá za 3,1 sekundy, dvoustovku za 8,9 s a překoná rychlost 400 km/h. Dodnes jedno z aut snů, nepochybně.
Na délku měří 4 293 mm, na šířku 1 996 mm a na výšku 1 120 mm (44,1 palce, mimochodem), takže to je opravdu malé auto. A Alex vážně velký člověk, jak vidíte na jeho fotce vedle testovacího jezdce Koenigseggu Christoffera Nygaarda, normálně vzrostlého muže (prý přes 180 cm, snad si nepřidává...). Jak to dopadlo? Podívejte se sami - Alex se vešel a nevypadal smutně, máme ale pocit, že kdyby střecha musela zůstat nasazená, měl by problémy.
Přesto se zdá, že zrovna v autech Koenigseggu je místa dost, takže pokud o některém z nich sníte... sněte dál, sem se prý i s dvěma metry vejdete dobře. A pokud máte „dva-deset” jako Alex, pak holt můžete být spokojeni se svoji služební dodávkou, jako on...


210 cm výšky Koenigsegg Agera zvládne, ale se zavřenou střechou by to nedal. 200 cm prý ale problém není



Koenigseg CCXR je stále úchvatné auto, mimochodem
Zdroj: Koenigsegg@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
