Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vejdete se do jednoho z nejrychlejších aut světa? Tento člověk to zkusil s 210 cm
22.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Výjimečná auta toužíme vlastnit, mnozí z nás by ale byli zklamaní, kdyby se jim to skutečně poštěstilo. Do řady z nich se totiž nevejde každý.
Jako automobiloví nadšenci sníme o vlastnictví výjimečných aut, pochopitelně. A pokud milujeme i řízení, toužíme nejčastěji po těch sportovních, bez ohledu na místo a datum jejich zrodu. Že většina z nás bohužel zůstane jen u snů a tužeb, netřeba dodávat, však jde o vozy za miliony, někdy i desítky milionů korun, které budou už z podstaty věci k dispozici jen hrstce vyvolených.
Někteří z toho bývají zklamaní a přitom si neuvědomují, že leckdy touží po něčem, co by jim stejně nebylo k ničemu. Pokud se fandů zeptáte na BMW, co by chtěli mít, řada z nich bez váhání odpoví „M1”. Je to snad nejikoničtější mnichovský stroj, který si lidé pletli i s Ferrari a musí být skvělý. Jenže pokud jste kdysi četli náš rozhovor s jedním z šéftechniků BMW, víte, že do takového vozu se dobře nevejde už řidič vysoký ani ne 190 cm. Natož pak někdo vyšší...
A není to jen potíž M1. Stejný problém u jiného slavného auta demonstroval Jeremy Clarkson, který nikdy neřídil Ford GT40, protože má 40 palců (102 cm) na výšku a on se do něj nevejde. Do Fordu GT, který ale má 43 palců (109 cm) na výšku, už se vejde a proto si ho objednal - a po vtipném „rektálním alpinismu” v rámci Top Gearu ho i dostal.
S výškou okolo dvou metrů už si třeba dobře nesjedete ani v Lamborghini Gallardo, natož pak Spyder a pečlivě zvažovat své ambice musíte u italských a japonských sporťáků vůbec. Ty vlastně ani nemusí být tak výjimečné - např. Mazda MX-5 je velmi malé auto, Honda S2000 jakbysmet. Podobných aut je opravdu spousta a pokud jste vysocí aspoň 190-200 cm, v diskuzi jich můžete zmínit další plejádu.
V tomto kontextu nás zaujal pokus lidí Koenigseggu, kteří se dostali do kontaktu s jistým Alexem z firmy Castrol. Ten byl v rámci svých pracovních povinností na návštěvě přímo v automobilce Koenigsegg ve Švédsku a jednu svou výjimečností těžko skrýval - na výšku měří 210 cm. A Švédy nenapadlo nic lepšího, než zkusit, jestli se i takový člověk vejde do jejich aut.
Pokus byl vykonán na továrním CCXR, což je předchůdce dnešní Agery a stále jedno z nejrychlejších aut světa. Na ethanol dává až 749 kW (1 018 koní) při 7 000 ot./min a až 1 060 Nm při 5 600 ot./min. Stovku udělá za 3,1 sekundy, dvoustovku za 8,9 s a překoná rychlost 400 km/h. Dodnes jedno z aut snů, nepochybně.
Na délku měří 4 293 mm, na šířku 1 996 mm a na výšku 1 120 mm (44,1 palce, mimochodem), takže to je opravdu malé auto. A Alex vážně velký člověk, jak vidíte na jeho fotce vedle testovacího jezdce Koenigseggu Christoffera Nygaarda, normálně vzrostlého muže (prý přes 180 cm, snad si nepřidává...). Jak to dopadlo? Podívejte se sami - Alex se vešel a nevypadal smutně, máme ale pocit, že kdyby střecha musela zůstat nasazená, měl by problémy.
Přesto se zdá, že zrovna v autech Koenigseggu je místa dost, takže pokud o některém z nich sníte... sněte dál, sem se prý i s dvěma metry vejdete dobře. A pokud máte „dva-deset” jako Alex, pak holt můžete být spokojeni se svoji služební dodávkou, jako on...
210 cm výšky Koenigsegg Agera zvládne, ale se zavřenou střechou by to nedal. 200 cm prý ale problém není
Koenigseg CCXR je stále úchvatné auto, mimochodem
Zdroj: Koenigsegg@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva