Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vejdete se do jednoho z nejrychlejších aut světa? Tento člověk to zkusil s 210 cm
22.9.2016 | Marek Bednář | 1 příspěvek
Výjimečná auta toužíme vlastnit, mnozí z nás by ale byli zklamaní, kdyby se jim to skutečně poštěstilo. Do řady z nich se totiž nevejde každý.
Jako automobiloví nadšenci sníme o vlastnictví výjimečných aut, pochopitelně. A pokud milujeme i řízení, toužíme nejčastěji po těch sportovních, bez ohledu na místo a datum jejich zrodu. Že většina z nás bohužel zůstane jen u snů a tužeb, netřeba dodávat, však jde o vozy za miliony, někdy i desítky milionů korun, které budou už z podstaty věci k dispozici jen hrstce vyvolených.
Někteří z toho bývají zklamaní a přitom si neuvědomují, že leckdy touží po něčem, co by jim stejně nebylo k ničemu. Pokud se fandů zeptáte na BMW, co by chtěli mít, řada z nich bez váhání odpoví „M1”. Je to snad nejikoničtější mnichovský stroj, který si lidé pletli i s Ferrari a musí být skvělý. Jenže pokud jste kdysi četli náš rozhovor s jedním z šéftechniků BMW, víte, že do takového vozu se dobře nevejde už řidič vysoký ani ne 190 cm. Natož pak někdo vyšší...
A není to jen potíž M1. Stejný problém u jiného slavného auta demonstroval Jeremy Clarkson, který nikdy neřídil Ford GT40, protože má 40 palců (102 cm) na výšku a on se do něj nevejde. Do Fordu GT, který ale má 43 palců (109 cm) na výšku, už se vejde a proto si ho objednal - a po vtipném „rektálním alpinismu” v rámci Top Gearu ho i dostal.
S výškou okolo dvou metrů už si třeba dobře nesjedete ani v Lamborghini Gallardo, natož pak Spyder a pečlivě zvažovat své ambice musíte u italských a japonských sporťáků vůbec. Ty vlastně ani nemusí být tak výjimečné - např. Mazda MX-5 je velmi malé auto, Honda S2000 jakbysmet. Podobných aut je opravdu spousta a pokud jste vysocí aspoň 190-200 cm, v diskuzi jich můžete zmínit další plejádu.
V tomto kontextu nás zaujal pokus lidí Koenigseggu, kteří se dostali do kontaktu s jistým Alexem z firmy Castrol. Ten byl v rámci svých pracovních povinností na návštěvě přímo v automobilce Koenigsegg ve Švédsku a jednu svou výjimečností těžko skrýval - na výšku měří 210 cm. A Švédy nenapadlo nic lepšího, než zkusit, jestli se i takový člověk vejde do jejich aut.
Pokus byl vykonán na továrním CCXR, což je předchůdce dnešní Agery a stále jedno z nejrychlejších aut světa. Na ethanol dává až 749 kW (1 018 koní) při 7 000 ot./min a až 1 060 Nm při 5 600 ot./min. Stovku udělá za 3,1 sekundy, dvoustovku za 8,9 s a překoná rychlost 400 km/h. Dodnes jedno z aut snů, nepochybně.
Na délku měří 4 293 mm, na šířku 1 996 mm a na výšku 1 120 mm (44,1 palce, mimochodem), takže to je opravdu malé auto. A Alex vážně velký člověk, jak vidíte na jeho fotce vedle testovacího jezdce Koenigseggu Christoffera Nygaarda, normálně vzrostlého muže (prý přes 180 cm, snad si nepřidává...). Jak to dopadlo? Podívejte se sami - Alex se vešel a nevypadal smutně, máme ale pocit, že kdyby střecha musela zůstat nasazená, měl by problémy.
Přesto se zdá, že zrovna v autech Koenigseggu je místa dost, takže pokud o některém z nich sníte... sněte dál, sem se prý i s dvěma metry vejdete dobře. A pokud máte „dva-deset” jako Alex, pak holt můžete být spokojeni se svoji služební dodávkou, jako on...
210 cm výšky Koenigsegg Agera zvládne, ale se zavřenou střechou by to nedal. 200 cm prý ale problém není
Koenigseg CCXR je stále úchvatné auto, mimochodem
Zdroj: Koenigsegg@Facebook
Další zajímavé články:
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
před 9 hodinami - Řidič Audi na horách drsně poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera - Řidič Porsche uháněl až 215 km/h za autem s majáky, policisty zkusil obměkčit prstenem
včera - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
21.2.2019 - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
20.2.2019
Nejnovější články
- Auta, která nikdy neměla vzniknout: Černé ovce historie automobilek
před hodinou - Nejoblíbenější ojeté vozy a jejich nejčastější závady. Na co si dát pozor?
před hodinou - Test ukázal, z jakých SUV by chodci měli mít strach. Některá kvůli nim vůbec nebrzdí
před 2 hodinami (1) - Muž si koupil ojeté Lamborghini, aniž by ho osobně viděl. Dopadlo to podle toho
před 3 hodinami - Koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dosvědčuje toto BMW řady 3
před 4 hodinami - Rusové zkonfiskovali drahá auta politika, co měl bojovat proti korupci. Bral úplatky
před 6 hodinami - Top Gear srovnal dva nejrychlejší sedany světa. Je to šaškárna, křičí fanoušci
před 7 hodinami - Nová Škoda Octavia Combi poprvé nafocena ve své karoserii, bude vážně jiná
před 8 hodinami - Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
před 9 hodinami - Dopady kauzy Dieselgate s odstupem času potvrzují hlavně platnost slavného citátu
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 19:52 - Bond007
- P: BMW Ski and Snowboard Bag 19:44 - Spectral
- BMW Divize 17:40 - Vrooom
- Dacia Duster 17:31 - mattonecz
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 15:08 - Rageweawer
- Onboard videa 14:08 - řidičBOB
- Gastronomické okénko 13:24 - pavproch
- Co právě teď posloucháte? 13:02 - pavproch
- Lyžárna 12:56 - pavproch
- audi a3 , spojka? prevodovka? 22:55 - speedo
Autobazar
BMW 3 320 d
r.v. 2013
410 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
960 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
700 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
950 000,- KčBMW 5 M550 d
r.v. 2012
750 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
950 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2015
620 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
680 000,- Kč