Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě
4.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Největší německý koncern představí na nejbližším ženevském autosalonu dvojici produkčních ostrých hatchbacků - Golf GTI sedmé generace a Polo R.
Oba vozy byly dosud prezentovány pouze jako koncepty. Malé nabroušené Polo se objevilo v polovině května na tuningovém festivalu u Wörthersee v podobě studie nazvané R WRC Street a vybavené dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní. U druhého ze zmiňovaných aut výstavní premiéra ještě stále trvá - Golf GTI stojí na expozici VW v Paříži s podvozkem sníženým upínacími pásy. V sériovém provedení je Wolfsburg uvede na autosalonu v Ženevě, který otevírá 5. března 2013.
Jak informuje britský Auto Express, tyto novinky potvrdil člen představenstva Volkswagenu odpovědný za produktové plánování Dr. Ulrich Hackenberg, který zároveň dodal, že Golf GTI „nabídne ohromující jízdu“. Odvolal se přitom na nový diferenciál se systémem vektorování síly mezi koly přední nápravy.
Na rozdíl od dosud používané techniky XDS v Golfu GTI šesté generace, která se dostala do sériové výbavy Golfu VII a která neumí s protáčejícím se kolem udělat nic smysluplnějšího, než že jej řídicí jednotka zpomalí zásahem do brzd, je diferenciál v novém GTI skutečně aktivní. Na obou stranách výstupu má elektronicky kontrolované spojky schopné podle natočení volantu, míry začínajícího prokluzu, rychlosti a dalších vstupních veličin dávkovat výkon mezi jednotlivými koly a tím zastupovat práci klasického mechanického samosvoru. Hackenberg údajně doslova řekl, že GTI bylo vyvíjeno „pro úzké a klikaté britské silnice“, což tím pádem znamená, že by měl fungovat také u nás.
Volkswagen Polo R byl vyvíjený přímo pod dohledem Hackenberga a podle pravidel FIA pro WRC musí firma prodat minimálně 2 500 kusů těchto aut. S tím by však problém být neměl, i kdyby je měli nakoupit třeba prodejci jako ozdobu svých prodejních stánků.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Podoba obou vozů se možná ještě změní, byly to dosud jen koncepty
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva