Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R 2014: nové eRko má českou cenu, stovku pod 5 s levněji nekoupíte
15.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Koncern Volkswagen pokračuje v agresivní cenové politice zaměřené na sportovní deriváty svých standardních modelů. Vadí nám to? A proč by mělo?
Na dnešním trhu s auty platí jeden zajímavý paradox. Pokud chcete relativně drahý kompakt, kupte si Volkswagen Golf. Pokud ovšem chcete relativně levný sportovní derivát auta této třídy, kupte si Volkswagen Golf GTI. Nevíme, kdo je strůjcem tohoto stavu, náhodný ale není, neboť prakticky totéž platí o Škodě Octavia a její verzi RS - také standardní „oktávka” patří na trhu spíše k těm dražším, slušně vybavené, 220koňové RS ale za 620 tisíc Kč spíše k levnějším. V tomto přístupu pak Volkswagen pokračuje i v případě vrcholného provedení nového Golfu, verze R, která je suverénně nejrychlejším vozem tohoto jména v celé jeho dlouhé historii.
Navzdory tomu, že se oproti minulé generaci stal citelně lehčím, výkonnějším, a proto i výrazně rychlejším, je také o 60 tisíc korun levnější, než na kolik předchozí R přišlo zhruba před rokem. Bez zajímavosti není ani to, že popsaný stav platí zejména v našich končinách - v Německu je Golf VII R skoro o 90 tisíc dražší. U nás je tak nejlevnějším novým autem, s nímž můžete pomýšlet na zrychlení na stovku za méně než 5 sekund. I když k tomu podle automobilky budete potřeboval automat DSG, možná to s trochou umu zvládnete i s manuálem, s nímž vás vůz v základu přijde na 897 tisíc Kč. Za automat se pak připlácí nekřesťanských 60 tisíc Kč, pokud byste místo verze s trojicí dveří zatoužili po variantě s pěticí vrátek, bude to chtít přihodit na hromádku s penězi dalších 28 tisíc Kč.
Přesto je to podle nás dobrá nabídka, i když pochopitelně zatím nevíme, jak nové eRko jezdí. Nové sportovní deriváty koncernových kompaktů umí mnohé, je ale otázkou, jestli je výkon navíc a pohon všech kol posune ještě dále, nebo výsledek naopak učiní méně konkurenceschopným. Tohle se ještě uvidí, pokud by vás více zajímalo už nyní, můžeme vás odkázat na video s Golfem R v akci, byť poněkud strojené, nebo vám vůz předvést na živých fotografiích z IAA ve Frankfurtu. A samozřejmě nesmíme pominout ani kompletní oficiální ceník - ten si ve formátu PDF (130 kB) můžete stáhnout z webu českého zastoupení VW.


















Nový Golf R je hodně rychlý a vzhledem ke své dynamice relativně levný. Jak mu to půjde na silnici, teprve uvidíme...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Nejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včeraJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
včeraK mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
včera
Živá témata na fóru
- exclusive profiles for dating 09.15. 04:10 - Zubesuch89
- IT poradna 09.14. 20:52 - Zajda
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.14. 13:37 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka