Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R Variant má svou cenu, 300 koní v kombíku pod milion nekoupíte
3.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kombi je k mání pouze s automatem DSG, který německou cenu žene na 42 925 Eur. Na českém trhu ale bude novinka o poznání levnější.
Německá automobilka v poslední době řádně přiložila pod kotel s ostrými kombíky. Na sklonku loňského roku jsme si tak mohli představit Golf R Variant, letos pro změnu přišla řada na Golf GTD Variant, a to za stavu, kdy pro standardní Golf nenabízí ani motor 1,8 TSI a GTI jako kombík nekoupíte. Zájemci o rychlé svezení s almarou za zády tak rázem mohou vybírat mezi benzinovými oktany či dieselovými cetany, podle čehož se bude odvíjet také jejich akcelerace, spotřeba a zejména pořizovací cena. Zatímco u „producenta sazí“ se očekává prohra v první kategorii a výhra ve druhých dvou, Golf R Variant je pro změnu žíznivější a také dražší.
České ceny aktuálně ještě k dispozici nejsou, nakouknout však můžeme do německého konfigurátoru, kde u vrcholného benzinového kombíku najdeme sumu 42 925 Eur (cca 1 192 000 Kč). To oproti základní ceně hatchbacku, který u našich sousedů vychází na 39 000 Eur (1 083 000 Kč) představuje opravdu citelné zvýšení, zčásti je však na vině ten fakt, že Golf R Variant je k dispozici pouze se šestistupňovým automatem DSG, zatímco méně praktická verze je k mání také s manuálem.
Pokud však hatchback osadíte samočinnou převodovkou, rázem jste na sumě 40 950 Eur (1 137 000 Kč), pročež se nám rozdíl smrskává na 55 tisíc korun. Stejná politika nejspíše bude zachována také v českých luzích a hájích, kde Golf R doplněný automatem DSG vychází na 975 900 Kč. Pokud tedy k této sumě připočteme zjištěný rozdíl, dostáváme se na částku okolo 1 030 000 Kč.
Za tuto sumu dostanete kromě jiného dvoulitrový čtyřválec TSI, který na všechna čtyři kola posílá rovných 300 koní. S tímto výkonem je přitom možné zdolat stovku za 5,1 sekundy, tedy o nějaké dvě desetiny pomaleji než u hatchbacku. Počítat pak můžete rovněž s nejvyšší rychlostí 250 km/h, zatímco ona v úvodu proklamovaná spotřeba byla vypočítána na průměrných 7 l/100 km.


















VW Golf R Variant je k mání pouze s automatem DSG, pročež jeho cena leze nad milion korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1