Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání
24.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednání s konsorciem Prevent Group skončila pro Volkswagen úspěšně. V oficiální rovině jsou detaily dohody tajemstvím, neoficiálně se ví mnohé.
Problém Volkswagenu s nedostatkem dílů potřebných k výrobě modelů Golf a Passat je u konce. Německá automobilka se po vyčerpávajícím 20hodinovém maratonu, který se protáhl z pondělka přes noc až do úterka, dokázala dohodnout se subdodavatelskými firmami Car Trim a ES Automobilguss. Detaily sice oficiálně známy nejsou, nicméně s potahy sedadel a komponenty ze železné litiny již Volkswagen může počítat.
Důvodem sporu byl ze strany Volkswagenu zrušený kontrakt za půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč), který zejména společnost Car Trim stál nemalé náklady, jež byly investovány do přestavby výrobních hal. Proto firma, která stejně jako ES Automobilguss spadá pod konsorcium Prevent Group, požadovala po německé automobilce kompenzaci ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč).
Tu Volkswagen platit nechtěl, tlak dodavatelů jej ale nakonec přinutil k ústupkům. Obě strany se podle dostupných zdrojů dohodly na nové spolupráci, která je naplánována minimálně na příštích šest let. Automobilka dále uhradí firmám skupiny Prevent 13 milionů Eur (cca 351 milionů Kč) jako kompenzaci, výměnou za to má získat možnost sáhnout během trvání kontraktu i po komponentech od jiných dodavatelů.
Mohlo by se tedy říci „konec dobrý, všechno dobré“. Nicméně automobilka byť částečnou odstávkou přišla o nemalé peníze (dle analytiků by jen uzavření továrny ve Wolfsburgu stálo 100 milionů Eur/2,7 mld. Kč týdně), navíc jednání Prevent Group povzbudilo další dodavatele, na něž VW tlačilo kvůli nižším cenám. Volkswagen si ke všemu může od těchto problémů oddechnout pouze v Evropě, neboť podobné potíže má i jeho brazilská pobočka, kde navíc ani řada jednání nepřinesla výsledek. V Jižní Americe tedy zřejmě bude rozhodovat soud, pro automobilku to ale pochopitelně není tak velký problém jako omezení výroby dvou klíčových modelů v domácí továrně.
Továrna ve Wolfsburgu bude moci stejně jako pět dalších opětovně najet na plnou kapacitu, dodávky od firem Car Trim a ES Automobilguss budou obnoveny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva