Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo GTI 2015: facelift na nových fotkách, stovku za 6,7 s dá i s manuálem
26.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hot hatch dorazí do prodeje v únoru 2015, přičemž okouzlit hodlá hlavně upsizingem, 192 koňmi a přímo řazenou šestistupňovou převodovkou.
O modernizovaném Volkswagenu Polo GTI s nadšením mluvíme prakticky celý letošní rok, což má svůj důvod. Faceliftované provedení je totiž oproti předchůdci k mání nejen s manuální převodovkou, ale taktéž s větší pohonnou jednotkou. Tou je čtyřválec 1,8 TSI, který produkuje 192 koní a 320 Nm točivého momentu. S tímto výkonem vůz příliš nezaostává za striktně limitovaným modelem Polo R WRC, jenž byl ovšem již vyprodán.
Pokud jste přitom na zmiňovanou omezenou sérii nedosáhli, už jen kvůli poměrně vysoké ceně 33 900 Eur (cca 933 tisíc korun), pak nemusíte příliš litovat. Polo GTI je totiž při akceleraci z klidu na stovku jen o tři desetiny sekundy pomalejší. Času 6,7 sekundy přitom dosahuje jak s manuální, tak s automatickou převodovkou, pro obě převodovky je pak shodná i nejvyšší rychlost 236 km/h.
Liší se ovšem již udávaná spotřeba, která v kombinaci se sedmistupňovým DSG dosahuje hodnoty 5,6 l/100 km, zatímco u manuálu máte počítat se šestilitrovým průměrem. V tomto směru je zmiňované Polo R WRC skutečně poraženo na hlavu, neboť v jeho případě žíznivost dosahovala 7,5 l/100 km. Že ovšem realita bude plně záviset na vašem jízdním stylu, to asi nemusíme příliš zdůrazňovat.
Přesunout se tak raději můžeme k výbavě, která již ve standardu zahrnuje 17palcová litá kola, červeně lakované brzdové třmeny, sportovní podvozek nebo střešní spoiler. Vzadu pak nechybí dvojitá koncovka výfuku, zatímco uvnitř můžeme spatřit sportovní sedadla čalouněná károvanou látkou, kterou slavnou učinil větší příbuzný Volkswagenu Polo, a sice první Golf GTI. V rámci příplatků je pak možné vůbec poprvé sáhnout po elektronicky stavitelných tlumičích, jež jsou k mání v rámci podvozku Sport Select. Tím ovšem naše doplňující představení můžeme uzavřít, přičemž jen dodáme, že zatímco v Německu si již Polo GTI můžete objednat, zbytek Evropy si musí počkat na únorové zahájení prodeje.



















Volkswagen Polo GTI nebude k mání pouze s automatem DSG, ale také s manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 8 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 10 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 11 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva