Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu

1.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pozoruhodně dobrý konec má nepěkně vyhlížející havárie jednoho z pouhých 24 vzniklých monster skupiny B. I tak bude oprava ještě „něco” stát.

Před několika málo dny jsme mohli vzpomenout na dnes již legendární skupinu B. Ta měla velmi krátkého trvání, neboť vozy v ní jezdící byly totiž příliš rychlé, což spolu s nedostatečnými bezpečnými opatřeními vedlo k řadě vážných zranění a dokonce i úmrtí, které vedly k jejímu konci.

Auta pro tyto soutěže určená byla ale tak výjimečná, že jejich výkony dodnes berou dech. Je přitom jedno, zda se jedná o silniční kusy nutné pro homologaci, nebo samotné závodní speciály, které jsou logicky rychlejší. Jeden z takových se ukázal i na aktuálně probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, jen radost z toho ale diváci mít nemohli.

Při tamním závodě do vrchu totiž došlo k havárii Fordu RS200 Evolution 2. Ten byl vyroben pouze ve 24 exemplářích, přičemž nejprve vznikla dvacítka z nich, posléze ovšem modrý ovál vyrukoval ještě se sbírající čtyřkou, která byla de facto poskládána z náhradních dílů. Pár z nich by přitom vůz potřeboval jako sůl i nyní.

Někdejší rallyecrossový závodník Pat Doran, jemuž vůz patří a který s ním skončil ve slaměné bariéře, přitom k incidentu uvedl: „Bohužel na horizontu se ve vysoké rychlosti zablokovaly brzdy, a co se stalo poté, to vlastně všichni viděli... já jsem v pořádku, ale s ohledem na rozsáhlé poškození kapotáže ještě zvažujeme možnosti a uvidíme, jestli „Rosie“ bude ještě letos schopná další jízdy. Byl bych ale zklamán, kdyby ne.“

Ze záběrů se přitom zdá, že RS200 skutečně dostalo „jen” ránu do panelů karoserie a její rám zůstal netknutý, stejně jako technika. Doranově týmu se tak podařilo přes noc dát auto do sice ne výstavního, ale provozuschopného stavu, kdy si mohl střihnout i další jízdu, tentokrát bez nehod. A že bylo na co koukat - v evoluční verzi tohoto stroje se nachází 2,1litrový motor naladěný na 600 koní. V kombinaci s nízkou hmotností je tak k leteckému dnu vždy blízko, tento ovšem měl ještě docela dobrý konec...

Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 1 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 01Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 2 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 02Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 3 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 03Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 4 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 04Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 5 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 05Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 6 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 06Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 7 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 07Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 8 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 08
Kdyby měl Pat Doran o trochu více prostoru, k havárii by nejspíše nedošlo

Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 9 - Ford RS200 Evo Goodwood 2017 crash dalsi 01Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 10 - Ford RS200 Evo Goodwood 2017 crash dalsi 02
Auto se podařilo dát do provozuschopného stavu přes noc, i tak Doran počítá s tím, že vrátit mu dokonalost bude v přepočtu přes milionu korun. To je vážně drahý výlet do slámy...

Zdroj: Pat Doran

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama