Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví
23.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Prasklá pneumatika zní jako velká nepříjemnost už v dálniční stotřicítce, Stevu Torrencovi ale praskla ve 487 km/h a pak těžce havaroval.
Jak může dopadnout nehoda ve 487 km/h? Jsou situace, za kterých z ní odejdete bez jediného škrábnutí. Jenže to kolem sebe musíte mít skutečné závodní auto, ne třeba další pasažéry, sedačky a kulatý trup letadla. Přesvědčil se o tom texaský závodník Steve Torrence.
Při čtvrtmílových závodech AAA Texas NHRA Fall Nationals jel proti Richiemu Cramptonovi. Závod vyhrál s cílovou rychlostí 487 km/h - a hned poté mu praskla levá zadní pneumatika, což ho okamžitě poslalo do bariéry a zdemolovalo jeho vůz. „Jakmile pneumatika praskla, vůz se stočil doleva. Snažil jsem se kontrovat volantem, ale pak jsem narazil do zdi a už jsem se jen vezl,” řekl v rozhovoru hned po nehodě. Jeho první slova ale byla jiná: „Vyhrál jsem tohle kolo?”
Jak vidíme na obrázcích níže, z auta vystoupil po vlastních díky tomu, že se z vozu odlomila jen tenká příď a od prostoru po nohy až dozadu zůstal vůz v jednom kuse. V tomto klání přes nehodu skutečně vyhrál a i přes nehodu postoupil do semifinále a s druhým, záložním vozem - pravidla dovolují v případě nehody použít druhé auto - pokračoval v závodění. Celkové vítězství ve své třídě Top Fuel však nezískal.
Torrence měl samozřejmě docela štěstí, zejména v tom, že po nárazu do zdi nepřibral ještě soupeřovo auto. Je však vidět, že i když top fuel dragstery jezdí jen rovně, jsou to špičková závodní auta i po stránce bezpečnosti. Něco jako Formule 1, jen bez nutnosti zatáčet a mnohem, mnohem rychlejší. Tedy, při jízdě rovně...















Torrence vyvázl z děsivé nehody jako zázrakem zcela nezraněn
Zdroj: Drag Zine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 10 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
