Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
36 aut svérázného umělce chátralo 25 let v garážích, teď budou rozprodána v aukci
2.1.2020 | Mirek Mazal
Už fakt, že šlo o 36 opuštěných aut, činí tuto kolekci zajímavou, její historie je ale ještě zajímavější. Jde o vozy jediného typu vyhrané v bizarní soutěži.
Příběh 36 zbídačených Chevroletů Corvette se začal psát v roce 1989, kdy americká hudební stanice VH1 uspořádala soutěž s první cenou z říše snů - jediný výherce měl dostat celou kolekci Corvette, v níž byl za každý rok výroby do té doby jeden vůz. Vysílací kanál tak pořídil auta za celkem 610 tisíc dolarů (dnes 14 milionů Kč) s představou, že se mu vložené peníze rychle vrátí zpět za zpoplatněné telefonní hovory soutěživých posluchačů.
To se i stalo a výhru skutečně získal jediný volající - Dennis Amodeo z Long Islandu. Toho času nejšťastnější tesař v zemi automobily převzal, ale nenašel pro ně lepší uplatnění než je hned prodat. O celou sbírku se tehdy začal zajímat německý umělec Peter Max Finkelstein, který v ní tušil marketingový potenciál, i když nikdy nebyl automobilovým nadšencem.
Kontroverzní malíř tak dal Amodeovi nabídku a oba pánové se velmi rychle domluvili. Všech 36 kusů Chevroletů Corvette měla opodstatnění ve výše zmíněném - měla sloužit jako nástroj propagace Finkelsteinovy práce. Pomalovaná kolekce se měla stát pestrobarevným vyjádření cítění svérázného alternativního umělce.
K uskutečnění tohoto projektu ale nikdy nedošlo, místo toho Max nechal auta zapadat prachem. Přes tři desítky typických amerických sporťáků se přesouvalo jen mezi skladovacími prostory, neoježděné Corvetty postupně zchátraly bez uplatnění nedaleko umělcova bydliště v USA. Zůstává záhadou, proč výtvarník nikdy nedodělal zamýšlenou práci, ještě v roce 2010 vlastními slovy popisoval plán rozšíření kolekce minimálně o 14 aut, aby součet dával rovnou padesátku.
Ani na rozmnožení sbírky ale nedošlo, možná už ani nebylo reálné vysvobodit chátrající Chevrolety ze spárů špíny a rozkladu. Nevyužitý potenciál se pokusil využít investor Peter Heller, který od Finkelsteina všechna auta odkoupil. Heller chtěl obnovit slávu zašlých exemplářů, sliboval renovaci celého „sboru”, nevylučoval ani následný prodej, aby se mu vrátila alespoň část vložených prostředků.
Od roku 2014 tak všechny vysvobozené Chevrolety procházely renovací. Bylo potřeba důkladně vyčistit usazeniny na laku i v interiéru, mnohdy chyběly části karoserie nebo interiéru. Symbol nezdařilé osobní prezentace se tak snad konečně dostal do správných rukou a po skoro 6 letech prací bude renovace dokončena. Příští rok by tak měla proběhnout aukce všech kompletně restaurovaných vozidel se zajímavou historií. Zájemci si brousí zuby hlavně na bílý roadster z roku 1953 s hodnotou v řádu stovek tisíc dolarů, snad žádné z aut se ale neprodá levně. Podívejte se na to, v jakém stavu byly vozy vykoupeny, k dispozici máme i záběry z jejich probíhající renovace.














Peter Max Finkelstein si pořídil 36 Chevroletů od výherce svérázné soutěže v roce 1989, 25 let je ale nechal chátrat v garážích


Dost zašlé vozy odkoupil Peter Heller, kterým jim vrátil zašlou slávu a příští rok je pošle do oběhu v perfektním stavu
Zdroj: Resto Mods
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Trump a spol. dál ruší nařizování elektromobilů, aby snížili ceny aut. EU nemůže nereagovat, i kdyby nechtěla
před 2 hodinami
Japoncům se smáli, že předělali obyčejnou Hondu na americký muscle car, teď pro velký zájem znovu rozjíždí výrobu
před 4 hodinami
Korejci zlevnili své elektromobily o 200 tisíc Kč, aby je někdo kupoval, ale neděje se to. Prodeje padly až o 68 procent
před 5 hodinami
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
včera
Nový šéf Stellantisu si přestal brát servítky. EU přesně vysvětlil, co má už teď za následek její zakazování spalovacích aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
