Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Auto s motorem 42,0 V12 je dokonalá bestie, bere 18 litrů benzinu za minutu
19.7.2019 | Petr Miler
Pro většinu lidí bude vysoká spotřeba už 18 litrů benzinu na 100 kilometrů, tohle auto se stejným přídělem dokáže vydržet jezdit 1 minutu. Má brutální motor z torpédového člunu.
Evropská unie už léta všemi dostupnými prostředky horuje za to, aby auta emitovala minimum emisí CO2 a již na začátku příštího roku začne postupně vymáhat limit 95 g CO2/km. To je ekvivalent necelých čtyř litrů konvenčních paliv spotřebovaných na 100 km jízdy, na což se současná auta mávnutím kouzelného proutku nemohou dostat. Že se ze snah o splnění tohoto cíle stane hra, kterou zaplatíme spoustu ústupků pohřbívajících i reálně efektivní řešení, asi nemusíme opakovat.
Co se s tím dá dělat? Zřejmě nic, tedy alespoň z hlediska možné změny zmíněných záměrů, to ale neznamená, že bychom museli sedět s rukama v klíně. V zemi, kde jsme s humorem dokázali přežít i větší tragédie, si můžeme naservírovat něco na spravení chuti a podívat se se šibalským úsměvem na auto, které bruselské úředníky děsí ve snech.
Své kořeny má v poválečné Británii, kde povalovala spousta už nepotřebné válečné techniky. A mezi ní i 42litrový dvanáctiválec Packard s kompresorem, který poháněl americké torpédové čluny. V té samé zemi se dá narazit také na dobová Bentley s už tak nehorázným osmilitrovým motorem. A rovněž na šikovné a dostatečně šílené lidi, které tohle napadne spojit.
Samotné auto dnes zvané Packard-Bentley a jinak přezdívané Mavis nakonec vzniklo až dlouho po válce, ovšem se zmíněnou, mnoho dekád starou technikou. Pokud výsledek předem považujete jen za hloupost, sluší se dodat, že kompresorem přeplňovaný V12 Packard není žádný slaboch - generuje až 1 500 koní výkonu a to je v autě minimalistické konstrukce opravdu hodně.
Jistě, nedělejme si iluze, že výsledek jede rychle jinak než rovně, ale o to tu nakonec ani nejde. Na přiložených videích můžete především slyšet a spatřit tu ohromnou zvukově-obrazovou show plnou ran 3,5litrových válců (!) a plamenů některých z 24 výfuků celého stroje. Je to fascinující podívaná pro každého nadšence.
Majitel tohoto stroje říká, že pod plnou zátěží beze 4 britské galony benzinu za minutu, přes 18 litrů každých 60 sekund. Když si vezmeme, že 95 g CO2 na km je asi 3,96 litru benzinu na 100 km/h a takových 100 km pojedete asi 90 minut, chtěl by se Brusel od ledna 2020 blížit (a od ledna 2021 definitivně najet) na 0,044 litru za minutu. Docela rozdíl.
Bentley-Packard s motorem 42,0 V12 s kompresorem je hrozivý stroj. Ale dívá se na něj pěkně...
Zdroj: clay simon@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda