BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč

Špičkový stav a málo km u dobrého youngtimeru znamenají zlaté vejce, lze-li soudit podle této zachovalé M5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč

2.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Špičkový stav a málo km u dobrého youngtimeru znamenají zlaté vejce, lze-li soudit podle této zachovalé M5.

Pokud máte v garáži starší BMW M5, třeba generaci E34, která byla ve výrobě v letech 1989 až 1995, a vůz je v perfektní kondici, dost možná sedíte na zlatém vejci. Naznačuje to americký inzerát, kde si údajně původní majitel svou M5 E34 s malým kilometrovým proběhem a ve velmi dobrém stavu cení na 95 tisíc dolarů (lehce přes 2 miliony korun). To je nejen asi o třetinu více, než tento stroj stál jako nový, ale také o 1 400 dolarů (téměř 30 tisíc korun) více, než za kolik vám BMW ve Státech nabídne úplně novou M5 F10.

BMW M5 E34 byla druhou generací M5 a zároveň prozatím poslední, která měla pod kapotou řadový šestiválec. Byl to motor S38B36 o objemu 3,6 litru, který na zadní kola posílal 311 koní a 360 Nm. V této konfiguraci se objevil jen v M5 E34, třebaže v jiných verzích poháněl například dnes také velmi ceněné BMW 635CSi. Zároveň byla M5 E34 posledním produktem BMW M, který se montoval ručně v německém Garchingu, třebaže šasi vznikalo v továrně v Dingolfingu, kde se vyráběla i ostatní pětková BMW.

V roce 1992 se dostalo evropské variantě zvětšení objemu na 3,8 litru, s čímž narostl výkon na 335 koní. Vozy pro americký trh se však kvůli emisním nařízením držely menšího objemu. I tak ale zvládly stovku za 6,4 vteřiny a dosáhly na elektronicky omezenou maximálku 250 km/h. Do Států se M5 E34 dovážely jen v letech 1991 - 1993 a pro poslední rok dostaly podle prodávajícího několik změn, například poklice M-System II, které speciálními ploutvemi pomáhaly chladit brzdy, odlišná zpětná zrcátka, rytý nápis BMW Motorsport na vnějších klikách dveří, trikoloru M na volantu nebo javorové dřevo s černým či šedým zrnem.

Prodávaná M5 je podle majitele modelový rok 1993, tedy poslední, který se do USA dovážel a údajně to je jeden z pouhých 236 vyrobených kusů. Není to žádná speciální edice - M5 E34 měla celkem čtyři, dvě byly „ideální” z pohledu závodníků Johnnyho Cecotta a Joachima Winkelhocka, další oslavovala 20 let BMW M a poslední byla limitovaná edice pro Británii, ve které byly poslední kusy s volantem vpravo.

Co na tomto stroji ale unikátní je, je kromě ceny také nájezd - na přístrojovém štítu si můžeme přečíst hodnotu 9 801 mil, což je 15 773 kilometrů. Za jednadvacet let života to je skutečně málo, odpovídá to asi 751 kilometrům ročně, což je při vzdálenostech, které nabídne americký kontinent, jen pár výletů na nejbližší závodní okruh nebo oblíbenou okresku za krásných letních dnů.

Z obrázků to vypadá, že je tato M5 ve vynikající kondici, že se o ni majitel náležitě staral. Při nákupu by jistě bylo nutné všechno řádně prověřit, ale to platí vždy, když kupujete starší vůz. Cena tohoto konkrétního je však přeci jen možná trochu přemrštěná. Každopádně je trochu škoda, že ono ambiciozní číslo prodávající nepodpořil kvalitnějšími fotografiemi.


BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 1 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 01BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 2 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 02BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 3 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 03BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 4 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 04BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 5 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 04aBMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 6 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 05BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 7 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 06BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 8 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 07BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 9 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 08BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 10 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 09BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 11 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 10BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 12 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 11BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 13 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 12BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 14 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 13BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 15 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 14BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 16 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 15BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 17 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 16BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč - 18 - 1993 bmw m5 e34 na prodej 17
Toto BMW M5 E34 je na prodej v USA za více než dva miliony korun, tedy více, než tam dáte za novou M5 F10

Zdroj: Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše