Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Čím jezdí šéf McLarenu? Má úžasnou sbírku aut, skoro bez McLarenů
12.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zak Brown býval závodníkem, než zjistil, že na motorsportu lze peníze vydělat i jinak. Teď šéfuje McLarenu a jeho auta mu může závidět i leckteré muzeum..
Se Zakem Brownem jsme vás ještě neseznámili, i když jeho hřmotná postava vám možná bude povědomá. Zvláště pokud sledujete závody Formule 1. Brown je dnes výkonným šéf McLaren Technology Group, po delší čas byl ale šéfem společnosti Just Marketing International, již v roce 1995 založil po nepříliš úspěšné kariéře závodníka. Ta se rychle stala největší marketingovou firmou v rámci motorsportu na světě a i ke královské motoristické disciplíně má tedy velmi blízko. Ostatně právě on stál za příchodem sponzorské firmy UBS do F1, pro IndyCar pak zajistil peníze od Verizonu.
Nejsou to ale jediné aktivity kalifornského rodáka, který je aktuálně usazen v Londýně. Dále jej najdeme ve vedení společnosti Cosworth Engineering, mimo to je pak i nevýkonným prezidentem firmy Motorsport.com. Životopis má tedy nadmíru působivý, nás však zaujal ze zcela jiného ohledu. Brown je také zapáleným amatérským závodníkem a především majitelem ohromující sbírky silničních i závodních vozů.
My vám samozřejmě přiblížíme každý z nich, vždy s rychlým shrnutím údajů o jízdní dynamice. Brown je nejspíše velkým obdivovatelem Ayrtona Senny, neboť vlastní jeho motokáru z roku 1981 a monoposty Toleman TG-184 a Lotus Renault Turbo. Mimo to je také majitelem McLarenu MP4-16A, se kterým jezdil Mika Häkkinen, či Williamsu FW18 Jacquese Villeneuva.
Co se silničních vozů týče, nechybí třeba původní Honda NSX, vzácné Bugatti EB110 či z nejnovějších modelů Ferrari 599 GTO, Lamborghini Aventador SV a logicky i McLaren 675 LT Spyder. Ten je ale spolu se zmíněným monopostem jediným McLarenem v jeho kolekci, úplně věrný značce, kterou řídí, tedy není.
A zjevně to neplánuje ani do budoucna. Dle svých slov Brown čeká třeba na dodání nového Fordu GT, neboť byl vybrán mezi ambasadory značky. Při pohledu na jeho kolekci to asi není překvapivé...
Silniční vozy
Austin Healey 100M 1956
• 110 koní, 0-100 km/h za 9,6 sekundy, nejvyšší rychlost 177 km/h
Mercedes-Benz 190 SL Roadster 1960
• 105 koní, 0-100 km/h za 13,5 sekundy, nejvyšší rychlost 171 km/h
Chevrolet Corvette C2 Split Window 1963
• 360 koní, 0-100 km/h za 5,9 sekundy, nejvyšší rychlost 228 km/h
Porsche 356C 1964
• 88 koní, 0-100 km/h za 13,5 sekundy, nejvyšší rychlost 161 km/h
Shelby Cobra 289 1965
• 271 koní, 0-100 km/h za 5,5 sekundy, nejvyšší rychlost 265 km/h
Ferrari 275 GTS 1965
• 260 koní, 0-100 km/h za 7,2 sekundy, nejvyšší rychlost 245 km/h
Jaguar E-Type 1966
• 265 koní, 0-100 km/h za 8 sekund, nejvyšší rychlost 241 km/h
Aston Martin DB6 Volante 1969
• 325 koní, 0-100 km/h za 8,4 sekundy, nejvyšší rychlost 241 km/h
Porsche 911T 1971
• 125 koní, 0-100 km/h za 9,5 sekundy, nejvyšší rychlost 204 km/h
Lamborghini Countach 5000S 1982
• 455 koní, 0-100 km/h za 6,8 sekundy, nejvyšší rychlost 314 km/h
Porsche 959 1988
• 450 koní, 0-100 km/h za 4,1 sekundy, nejvyšší rychlost 314 km/h
Ferrari F40 1991
• 478 koní, 0-100 km/h za 3,8 sekundy, nejvyšší rychlost 323 km/h
Honda NSX 1992
• 290 koní, 0-100 km/h za 5,5 sekundy, nejvyšší rychlost 270 km/h
Porsche 928 GTS
• 345 koní, 0-100 km/h za 5,4 sekundy, nejvyšší rychlost 270 km/h
Bugatti EB110 1994
• 560 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 341 km/h
Ferrari 599 GTO 2011
• 670 koní, 0-100 km/h za 3,3 sekundy, nejvyšší rychlost 335 km/h
Lamborghini Aventador SV 2015
• 750 koní, 0-100 km/h za 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost 349 km/h
McLaren 675 LT Spyder 2016
• 675 koní, 0-100 km/h za 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost 330 km/h
Ford GT 2017
• 600 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 322 km/h
Závodní vozy
March 701 1970
• 475 koní, 0-100 km/h za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost 322 km/h
Ford Cologne Capri RS3100 1974
• 455 koní, 0-100 km/h za 4,2 sekundy, nejvyšší rychlost 274 km/h
Lola T332 1974
• 485 koní, 0-100 km/h za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost 306 km/h
Chevrolet Nova 1977
• 800 koní, 0-100 km/h za 6 sekund, nejvyšší rychlost 331 km/h
Williams FW07B 1980
• 550 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 322 km/h
Porsche 935 JLP-3 IMSA 1981
• 750 koní, 0-100 km/h za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost 370 km/h
DAP Kart 1981
• 14 koní, 0-100 km/h za 4 sekundy, nejvyšší rychlost 121 km/h
Lancia LC2 1984
• 850 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 402 km/h
March 84C 1984
• 800 koní, 0-100 km/h za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost 354 km/h
Toleman TG-184 1984
• 750 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 322 km/h
Roush Protofab 1985
• 800 koní, 0-100 km/h za 4 sekundy, nejvyšší rychlost 298 km/h
Lotus Renault Turbo 1986
• 1 225 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 348 km/h
Porsche 962 1986
• 800 koní, 0-100 km/h za 4 sekundy, nejvyšší rychlost 386 km/h
Birel T17 Kart 1986
• 18 koní, 0-100 km/h za 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost 129 km/h
Lola T8700 1987
• 800 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 362 km/h
Lola T8700 1987
• 800 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 362 km/h
Williams FW11B 1987
• 1 100 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 338 km/h
Audi 200 Quattro Trans Am 1988
• 550 koní, 0-100 km/h za 3,7 sekundy, nejvyšší rychlost 298 km/h
Penske PC20 1991
• 800 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 378 km/h
Reynard 91D Mugen-Honda 1991
• 480 koní, 0-100 km/h za 3 sekundy, nejvyšší rychlost 290 km/h
Williams FW18 1996
• 850 koní, 0-100 km/h za 2 sekundy, nejvyšší rychlost 338 km/h
McLaren MP4-16A 2001
• 850 koní, 0-100 km/h za 2 sekundy, nejvyšší rychlost 338 km/h
AMG-Mercedes C DTM 2005
• 475 koní, 0-100 km/h za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost 298 km/h
Ferrari F430 Challenge 2006
• 550 koní, 0-100 km/h za 5 sekundy, nejvyšší rychlost 282 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz