Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Do aukce míří zapomenutý supersport 90. let. Vznikl jen v deseti exemplářích
22.1.2019 | Mirek Mazal
Pokud toužíte po opravdu vzácném autě, ve kterém na silnici skoro jistě nikdy nepotkáte nikoho druhého, je tento monacký stroj ideální volbou. Mnozí už ani neví, že nějaký takový vznikl.
Každých pár let přijde někdo s grandiózními plány na výrobu originálního supersportu, který se během pár let ukáže na trhu. Jak se ale zprávy rychle rozšíří, tak se po nich brzy slehne zem. Trochu delší život má za sebou placatý sporťák s šlechtickým původem, o mnoho více štěstí ale nakonec na trhu také neudělal.
Jedná se Venturi 400 GT Trophy z roku 1994, který je jedním ze 73 celkem vyrobených, převážně závodních aut, z nichž pouhých 10 disponuje silniční homologací. A toto je jeden z oněch deseti exemplářů. Dnes mimořádně vzácný stroj vznikl pod taktovkou monacké automobilky, která zkoušela navrhovat, vyrábět a prodávat výjimečné vozy všeho druhu. Společnost byla založena v roce 1984, prakticky po celou svou existenci se ale potýkala s finančními problémy, které vyvrcholily bankrotem o 16 let později.
Firma navzdory tomu během své existence dokázala, že umí vyplodit jedna z nejlepších aut světa, která se mohou měřit i s vozy mnohem prestižnějších značek. Venturi 400 GT bylo jedním z nejvýkonnějších modelů své doby a byl mimo jiné prvním silničním vozem na světě, který měl brzdy standardně obohacené o karbonová vlákna.
Typ 400 GT poháněl motorem DOHC o objemu třech litrů se čtyřmi ventily na každý válec. Přeplňovaný šestiválec poskytoval výkon 300 kW (408 koní) při 6 000 ot./min a 520 Nm při vyvrcholení 4 500 otáček. Vynikající parametry se mohly měřit třeba i s Ferrari, vůz zvládal zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlosti končila na čísle 291 km/h.
V roce 2001 byly zbytky automobilky prodány a nad ambiciózními plány o stavbě rivalů nejrychlejších aut světa se zavřela voda. Nový majitel se rozhodl přeorientovat na elektromotory a další placaté prototypy už nikdy nevznikly.
Vzácná kapitola historie evropských supersportů byla po delší odmlce otevřena aukční síní RM Sotheby's, která nabízí černý Venturi 400 GT Trophy navržený pro francouzského závodníka Hervého Poulaina. Silniční přízrak s velkým křídlem bude dražen 6. února. Jeden z nejzajímavějších pokusů devadesátých let o „nezávislý” supersport si má nového majitele najít za cenu mezi 120 a 200 tisíci eury, tedy asi 3 a 5,1 miliony Kč.
Venturi 400 GT Trophy dokázal ve své době prohánět Ferrari, ovšem jen na silnici. Prodejně zdaleka tak úspěšný nebyl
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška včera 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy včera 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM 1.5.2024
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů 1.5.2024
- König testoval 3 dny v Mostě 1.5.2024
Nejčtenější články
- Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda
- Volkswagen obecne 05.02. 20:02 - Snowman000
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 18:50 - Brus
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka