Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Dodnes největší sériový pick-up všech dob překonává i Teslu Cybertruck, byť ne o moc
29.12.2019 | Mirek Mazal
Ač se to nemusí zdát, Tesla Cybertruck je obrovské auto, na délku měří skoro 5,9 metru. Dělala si zálusk i na pozici největšího sériového pick-upu historie, tu už ale stěží někdo vezme Internationalu CXT.
Tesla v posledních dnech hledí se vztyčenou hlavou do budoucnosti. Třebaže dále zůstává extrémně ztrátovou firmou, její akcie jsou na historickém maximu a dokud bude mít důvěru investorů, přežije cokoli. Na tento stav mohlo a nemuselo mít vliv svérázné odhalení neméně svérázného pick-upu - záhy po něm akcie zamířily přesně opačným směrem, jenže pozornost, který si tento vůz získal a stále udržuje, mohl investory přimět opět ocenit zejména marketingové schopnosti Tesly.
Buď jak buď, po prototypu elektrického tahače a bleskurychlému supersportu jde o další vstup firmy na dosud neprobádané pole, kterému by chtěla hned vládnout. Tesla už dříve slibovala vůz, který bud větší než největší silniční pick-upy a který dalece přesáhne jejich možnosti. Jak se firmě podařilo to druhé, posuďte sami, v případě velikosti ale firma na samotný vrchol zcela jistě nedosáhne. I když je Cybertruck pořádný macek (oficiálně byla potvrzena jen délka 5 885 mm, tedy skoro 5,9 metru - například Škoda Octavia je o více jak 1,2 metru kratší), v historii vzniklo ještě větší monstrum, před kterým se musí sklonit.
Vrátit se nyní musíme do roku 2004, kdy Navistar International začal vyrábět řadu pick-upů známých pod označením „Extreme Truck“ jinak „XT“. Vycházely z tahačů kamionů a na svět přišly jako největší sériové pick-upy, které kdy svět poznal. Dodnes nebyly nikým a ničím překonány a jsou to skutečně pozoruhodná monstra.
Verze CXT, kterou můžete vidět na snímcích, je toho skvělým příkladem. Na rozdíl od Tesly je tento stroj skoro zapomenutý i za oceánem, natož pak u nás. Od září 2004 vyráběný model je vážně dokonalým křížencem kamionu a pick-up trucku - stanul na podvozku tahače, ten ale nesl dvojitou korbu z Fordu F-350 s volbou hydraulického sklápění. Kabina pocházela rovněž z F-Series, volitelná čtyřmístná nebo dvoumístná, byla doplněná například o DVD přehrávač, kožené sedačky z pštrosí kůže a satelitní rádio.
Navistar International spojil stálý pohon všech kol s pětirychlostní automatickou převodovkou Allison 2500HD s šestiválcovým naftovým motorem DT466 o objemu 7,6 litru s výkonem až 164 kW (223 koní) a točivým momentem nejvýše 732 Nm. Do nádrží na naftu se vešlo 265 litrů nafty, takže to drobek nebyl v žádném směru, nakonec i délka 6,5 metru, šířka 2,4 metru a výška 2,7 metru o tom vypovídají. Stroj vážící 6,6 tuny pak dosahoval maximální rychlosti 135 km/h, kterou krotily vzduchové brzdy z kamionu. A když na to přišlo, CXT uměl utáhnout až 18 tun nákladu.
Zní to všechno zajímavě, zákazníky to ale nedojalo - i na Američany nemající problém jezdit v kolosálních pick-upech bylo tohle prostě moc. Po čtyřleté produkci tří různých variant tak byla výroba ukončena pro nezájem a žádné takové monstrum už se do výroby nikdy nepodívalo.
Tesla je tak vlastně docela odvážná, neboť jen o 0,6 metru kratší Cybertruck není zase o tolik menší. A internetem právě koluje video přiloženém níže, na kterém je vidět, jak se pick-up Tesly sotva vejde do jejího vlastního designového centra. Pokud ale auto o veškerou pozornost publika nepřipravil jeho primitivní vzhled, kvůli velikosti bude zavrženo stěží.










Navistar International CXT přišel v roce 2004 na trh jako největší sériové vyráběný pick-up historie - je to v podstatě tahač kamionu s korbou. Pro nezájem o podobné stroje zůstal největším dodnes, ani Tesla Cybetruck není s 5,9 metry délky větší
Saw this on FB the @Tesla #CYBRTRK #Cybertruck driving into thre design studio. pic.twitter.com/Uf6GTlLAdl
— FamilyFirstJ (@FamilyFirstJ) December 24, 2019
Zdroje: Navistar International, FamilyFirstJ@Twitter
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
