Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Existuje Audi, o kterém jste nikdy neslyšeli. Není luxusní, prestižní, nic takového
22.7.2018 | Mirek Mazal
Nejenže nevypadá zrovna jako vůz schopný reprezentovat úspěšného člověka, vejde se do něj i hromada nákladu. Moc se o něm u nás neví.
Teritorium užitkových automobilů nechává Audi bez povšimnutí. Jeden z jeho nejbližších konkurentů, Mercedes, jistě neprotestuje, tomu stačí, že se musí vypořádat se soupeři od jiných značek. Audi se soustředí na výrobu osobních automobilů a dodávky podle vedení firmy nejsou na pořadu dne.
Dříve tomu tak ale nebylo. Při důkladném prozkoumání kompletního portfolia značky se jeden praktický minivan se čtyřmi kruhy najde. Na mřížce chladiče zvláštního malého autobusu je vidět současný znak Audi z dob, kdy jej používal konglomerát Auto Union, slepenec firem Audi, DKW, Horch a Wanderer.
Z něj se vyvinulo Audi v roce 1964, jeden rok před tímto krokem ale vznikla malá dodávka jménem F1000L, která současné logo Audi též dostala. A byla s ním ve Španělsku firmou Imosa vyráběna až do roku 1975. Pozoruhodné navíc je, že motor dostala od Mercedesu, k jehož modelu MB100 měla celkově blíže než jakémukoli Audi.
Na Pyrenejském poloostrově se F1000L zabydlel a stále je možné jej potkat na silnici. Obvykle jsou na nich vidět náročná léta ve službách svých majitelů. Stejně jsou na tom hospodáři v Belgii, kde využívají DKW k práci téměř do konce životnosti, jak dokazuje nabídka prodeje jednoho zbídačeného modelu u roku 1966, tedy z dob, kdy Audi už skutečně bojovalo na docela jiných frontách.
Pomačkané plechy, rezavé díly, staré pneumatiky a kopa náhradních součástek byly předmětem aukce. Je docela svérázné spatřit dnes logo Audi na voze takového kalibru, sběratele to ale zjevně moc neohromilo. Nejvyšší nabídka mezi 20 zájemci o tuto relikvii činila jen 1 075 Eur (27 500 Kč) a to nestačilo ani k překonání rezervní ceny...
Můžete si koupit dnes už Audi v praktickém provedení
Zdroj: BVA Auctions
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.