Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Existuje Audi, o kterém jste nikdy neslyšeli. Není luxusní, prestižní, nic takového
22.7.2018 | Mirek Mazal
Nejenže nevypadá zrovna jako vůz schopný reprezentovat úspěšného člověka, vejde se do něj i hromada nákladu. Moc se o něm u nás neví.
Teritorium užitkových automobilů nechává Audi bez povšimnutí. Jeden z jeho nejbližších konkurentů, Mercedes, jistě neprotestuje, tomu stačí, že se musí vypořádat se soupeři od jiných značek. Audi se soustředí na výrobu osobních automobilů a dodávky podle vedení firmy nejsou na pořadu dne.
Dříve tomu tak ale nebylo. Při důkladném prozkoumání kompletního portfolia značky se jeden praktický minivan se čtyřmi kruhy najde. Na mřížce chladiče zvláštního malého autobusu je vidět současný znak Audi z dob, kdy jej používal konglomerát Auto Union, slepenec firem Audi, DKW, Horch a Wanderer.
Z něj se vyvinulo Audi v roce 1964, jeden rok před tímto krokem ale vznikla malá dodávka jménem F1000L, která současné logo Audi též dostala. A byla s ním ve Španělsku firmou Imosa vyráběna až do roku 1975. Pozoruhodné navíc je, že motor dostala od Mercedesu, k jehož modelu MB100 měla celkově blíže než jakémukoli Audi.
Na Pyrenejském poloostrově se F1000L zabydlel a stále je možné jej potkat na silnici. Obvykle jsou na nich vidět náročná léta ve službách svých majitelů. Stejně jsou na tom hospodáři v Belgii, kde využívají DKW k práci téměř do konce životnosti, jak dokazuje nabídka prodeje jednoho zbídačeného modelu u roku 1966, tedy z dob, kdy Audi už skutečně bojovalo na docela jiných frontách.
Pomačkané plechy, rezavé díly, staré pneumatiky a kopa náhradních součástek byly předmětem aukce. Je docela svérázné spatřit dnes logo Audi na voze takového kalibru, sběratele to ale zjevně moc neohromilo. Nejvyšší nabídka mezi 20 zájemci o tuto relikvii činila jen 1 075 Eur (27 500 Kč) a to nestačilo ani k překonání rezervní ceny...
Můžete si koupit dnes už Audi v praktickém provedení
Zdroj: BVA Auctions
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva