Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč

Starší auta bývají k mání i dráže, obvykle jde ale o rarity nebo vozy s výjimečnou technikou. Citroënu 2CV se ale vyrobilo devět milionů kusů a říká se mu deštník na kolech. Proč tedy stojí tolik?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč

20.11.2018 | Petr Prokopec

Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Starší auta bývají k mání i dráže, obvykle jde ale o rarity nebo vozy s výjimečnou technikou. Citroënu 2CV se ale vyrobilo devět milionů kusů a říká se mu deštník na kolech. Proč tedy stojí tolik?

Jednou z největších francouzských automobilových legend je zcela jistě Citroën 2CV, jehož výroba probíhala v letech 1948 až 1990. Během této doby vzniklo devět milionů exemplářů v různých variacích, což jen dokazuje oblibu tohoto technicky primitivního „deštníku na kolech“. I proto se ostatně výroba přesunula z Francie do řady dalších zemí, mimo jiné do Portugalska, kde se Citroën 2CV montoval až do onoho roku 1990. V té době se francouzské továrny již dva roky věnovaly jiným vozům.

Během dvouletého období bylo v Mangualde smontováno 42 365 aut, což nezní jako moc, ale na tou dobou přes 40 let prodávaný model rozhodně nejde o špatný výsledek. Jeden z těchto vozů se aktuálně objevil v prodeji, což na první pohled není až tak mimořádná věc. Při hledání v evropské inzerci narazíte na desítky podobných kousků, jejichž cena obvykle startuje v přepočtu lehce nad 50 tisíci korunami, tedy velmi nízko. Nicméně vůz, o kterém dnes bude řeč, je nabízen za neskutečných 99 000 Eur, tedy bezmála 2,6 milionu Kč.

Co přesně stojí za tak enormní cenou? Jde o jeden z posledních vyrobených kusů pyšnící se minimálním nájezdem a výjimečným technickým stavem. Ten je vskutku prvotřídní, ostatně stačí pohlédnout na fotky. Na nich uvidíte vůz, který vypadá, jako kdyby sjel z montážní linky právě včera. Lak je zářivý a bez prasklin, čalounění nestihlo ani vyblednout, ani se potrhat. A samotná sedadla ostatně ani nejsou prosezená, čemuž se nakonec nelze divit - za uplynulých osmadvacet let tato Kachna najela pouhých 145 kilometrů.

Z této velmi malé porce navíc šedesát kilometrů přibylo teprve nedávno, během říjnové inspekce měl vůz na kontě jen 83 km. Dokazuje to jeho plně pojízdný stav, i když většinu z oněch tří dekád strávil v klimatizované garáži. Jeho první majitel si navíc chtěl být naprosto jist tím, že Kachna přežije snad i jeho samotného. Proto byla utěsněna každá dutina na podvozku. Tento krok je přitom jedinou modifikací originálního stavu, původní je čalounění i onen lak.

Je opravdu neuvěřitelné, že Citroën 2CV přežil do dnešních dní v takto výjimečném stavu, a to i za předpokladu, že prakticky po celou tu dobu jen odpočíval. Nepřekvapí proto, že stávající majitel popisuje kondici jako muzejní a zmiňuje, že v této podobě je Kachna skvělou investicí. Tomu lze na jedné straně věřit, nicméně s ohledem na již aktuálně poměrně vysokou cenu je sporné, jak moc vysoko se jedna z posledních vyrobených Kachen ještě může s hodnotou dostat.

Pod kapotou se nachází vzduchem chlazený dvouválcový boxer, jehož objem byl vůči prvním sériím zvětšen na 0,6 litru. Očekávat tedy lze 27 koní, jež čtyřstupňový manuál přenáší na přední kola. Součástí prodeje je pak veškerá dokumentace, tedy nikoliv jen uživatelský manuál, ale i původní faktura datovaná k 19. říjnu 1990. Výroba 2CV přitom definitivně skončila v červenci toho roku.


Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 1 - Citroen 2CV 1990 na prodej 01Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 2 - Citroen 2CV 1990 na prodej 02Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 3 - Citroen 2CV 1990 na prodej 03Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 4 - Citroen 2CV 1990 na prodej 04Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 5 - Citroen 2CV 1990 na prodej 05Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 6 - Citroen 2CV 1990 na prodej 06Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 7 - Citroen 2CV 1990 na prodej 07Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 8 - Citroen 2CV 1990 na prodej 08Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 9 - Citroen 2CV 1990 na prodej 09Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 10 - Citroen 2CV 1990 na prodej 10Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 11 - Citroen 2CV 1990 na prodej 11Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 12 - Citroen 2CV 1990 na prodej 12Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 13 - Citroen 2CV 1990 na prodej 13Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 14 - Citroen 2CV 1990 na prodej 14Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 15 - Citroen 2CV 1990 na prodej 15Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 16 - Citroen 2CV 1990 na prodej 16Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč - 17 - Citroen 2CV 1990 na prodej 17
Tento Citroën 2CV skutečně nebyl vyroben včera, ale před osmadvaceti lety. I proto za něj jeho majitel požaduje takřka 2,6 milionu korun

Zdroj: Henry's

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.