Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč
20.11.2018 | Petr Prokopec
Starší auta bývají k mání i dráže, obvykle jde ale o rarity nebo vozy s výjimečnou technikou. Citroënu 2CV se ale vyrobilo devět milionů kusů a říká se mu deštník na kolech. Proč tedy stojí tolik?
Jednou z největších francouzských automobilových legend je zcela jistě Citroën 2CV, jehož výroba probíhala v letech 1948 až 1990. Během této doby vzniklo devět milionů exemplářů v různých variacích, což jen dokazuje oblibu tohoto technicky primitivního „deštníku na kolech“. I proto se ostatně výroba přesunula z Francie do řady dalších zemí, mimo jiné do Portugalska, kde se Citroën 2CV montoval až do onoho roku 1990. V té době se francouzské továrny již dva roky věnovaly jiným vozům.
Během dvouletého období bylo v Mangualde smontováno 42 365 aut, což nezní jako moc, ale na tou dobou přes 40 let prodávaný model rozhodně nejde o špatný výsledek. Jeden z těchto vozů se aktuálně objevil v prodeji, což na první pohled není až tak mimořádná věc. Při hledání v evropské inzerci narazíte na desítky podobných kousků, jejichž cena obvykle startuje v přepočtu lehce nad 50 tisíci korunami, tedy velmi nízko. Nicméně vůz, o kterém dnes bude řeč, je nabízen za neskutečných 99 000 Eur, tedy bezmála 2,6 milionu Kč.
Co přesně stojí za tak enormní cenou? Jde o jeden z posledních vyrobených kusů pyšnící se minimálním nájezdem a výjimečným technickým stavem. Ten je vskutku prvotřídní, ostatně stačí pohlédnout na fotky. Na nich uvidíte vůz, který vypadá, jako kdyby sjel z montážní linky právě včera. Lak je zářivý a bez prasklin, čalounění nestihlo ani vyblednout, ani se potrhat. A samotná sedadla ostatně ani nejsou prosezená, čemuž se nakonec nelze divit - za uplynulých osmadvacet let tato Kachna najela pouhých 145 kilometrů.
Z této velmi malé porce navíc šedesát kilometrů přibylo teprve nedávno, během říjnové inspekce měl vůz na kontě jen 83 km. Dokazuje to jeho plně pojízdný stav, i když většinu z oněch tří dekád strávil v klimatizované garáži. Jeho první majitel si navíc chtěl být naprosto jist tím, že Kachna přežije snad i jeho samotného. Proto byla utěsněna každá dutina na podvozku. Tento krok je přitom jedinou modifikací originálního stavu, původní je čalounění i onen lak.
Je opravdu neuvěřitelné, že Citroën 2CV přežil do dnešních dní v takto výjimečném stavu, a to i za předpokladu, že prakticky po celou tu dobu jen odpočíval. Nepřekvapí proto, že stávající majitel popisuje kondici jako muzejní a zmiňuje, že v této podobě je Kachna skvělou investicí. Tomu lze na jedné straně věřit, nicméně s ohledem na již aktuálně poměrně vysokou cenu je sporné, jak moc vysoko se jedna z posledních vyrobených Kachen ještě může s hodnotou dostat.
Pod kapotou se nachází vzduchem chlazený dvouválcový boxer, jehož objem byl vůči prvním sériím zvětšen na 0,6 litru. Očekávat tedy lze 27 koní, jež čtyřstupňový manuál přenáší na přední kola. Součástí prodeje je pak veškerá dokumentace, tedy nikoliv jen uživatelský manuál, ale i původní faktura datovaná k 19. říjnu 1990. Výroba 2CV přitom definitivně skončila v červenci toho roku.
Tento Citroën 2CV skutečně nebyl vyroben včera, ale před osmadvaceti lety. I proto za něj jeho majitel požaduje takřka 2,6 milionu korun
Zdroj: Henry's
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 10 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
před 11 hodinami - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva