Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval?
8.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nevíme o tom, že by jiný výrobce aut dával ke svým vozům cokoli jako diplomatický kufřík, navíc karbonový. Tento se zachoval i s nejetým autem.
Těsně před tím, než na přelomu let 1999 a 2000 převzal otěže automobilky koncern Volkswagen skrze dceřiné Audi, vypustilo Lamborghini do světa hned několik speciálních edic modelu Diablo. A tohle byla jedna z nich. Říkala si GT a s výrobou omezenou na pouhých 80 kusů dosud představuje jednoho z nejvzácnějších italských býků vůbec.
Kus, na který se díváte, je i mezi nimi výjimečný. Vznikl jako dvanáctý v řadě, což zase tak zajímavé není, pozoruhodný je ovšem tím, že se do dnešního dne zachoval prakticky nejetý. Jeho prvním majitelem se stal doktor Peter Worm, Němec žijící v Malajsii, který tehdy zcela propadl italským supersportům. Ve své sbírce měl okruhová provedení Diablo SVR a Diablo GTR a když mu Lamborghini nabídlo i silniční GT, neodolal. S autem ale za celých 19 let od jeho vzniku najel pouhých 276 kilometrů, takže po koupi už jeho svodům očividně odolávat dokázal...
Trochu se divíme, neboť tohle auto je opravdu něco. Verze GT má k okruhovému GTR tak blízko, jak jen silniční auto může mít - z auta bylo odstraněno vše, co není nezbytně nutné v jízdě a třeba v interiéru nenajdeme krom popelníku ani jeden odkládací prostor. Extrémní je i vnější provedení, jehož aerodynamické speciality jsou vidět snad i z kilometru. A pak je tu motor - šestilitový dvanáctiválec s 583 koňmi a 630 Nm, který posílá výkon „jen” (to je u verze GT plus...) na zadní kola přes šestistupňový manuál.
Je to skvost mezi skvosty a doktor Worm jej 12. května „pošle do světa” na aukci RM Sotheby's v Londýně, cena se bude pohybovat nejspíše za hranicí 20 milionů Kč. To je všechno zajímavé, nás ale na tomto autě nejvíce zaujal jeden detail - originální karbonový kufřík s nápisem Diablo GT, který majitelé dostávali k vozu. Něco takového se nevidí, a tak jsme se pídili po jeho smyslu. Italové sice občas něco dělají „jen tak”, tento případ to ale nebyl.
Kufřík vznikl ze dvou důvodů - jednak kvůli obřímu aerodynamickému prvku na přední kapotě zbyla z původního zavazadlového prostoru jen malá škvírka, do které se tento kufřík akorát vejde. Bylo by těžké najít zavazadlo, které by do této mezírky pasovalo, tak Lambo sáhlo po jakémsi originálním příslušenství v ceně a vymyslelo tento kufřík, který se už kvůli tvaru onoho prostoru nabízel.
To ale není celý příběh. Jak jsme zmínili výše, v autě není jediný větší odkládací prostor, takže věci jako návod k obsluze, servisní knížku a podobné dokumenty bylo třeba někam dát. Pohodit je v interiéru nebo v kufru by nebylo dost na úrovni, a tak všechno skončilo v tomto kufříku. Karbonový je pak logicky kvůli co nejnižší hmotnosti - když už automobilka šetřila kila i eliminací schránky před spolujezdcem, nebude vůz zatěžovat koženým kufrem, to dá rozum.
Je to pikantní kousek historie italské automobilky a docela závidíme tomu, kdo se jej 12. května zmocní. Samozřejmě v dobrém, takový klenot bychom doma chtěli mít také. Však si představte jen tu možnost někam nakráčet s karbonovým kufříkem Diablo GT, tomu se říká vysoký styl..

































K možná nejzachovalejšímu Lamborghini Diablo GT na světě dostane i úžasný dobový kufřík z karbonu. Stačí drobnosti - pár desítek milionů korun a trocha štěstí při londýnské aukci
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 46 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
