Reklama

Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval?

Nevíme o tom, že by jiný výrobce aut dával ke svým vozům cokoli jako diplomatický kufřík, navíc karbonový. Tento se zachoval i s nejetým autem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval?

8.4.2018 | Petr Miler | 2 příspěvky

Nevíme o tom, že by jiný výrobce aut dával ke svým vozům cokoli jako diplomatický kufřík, navíc karbonový. Tento se zachoval i s nejetým autem.

Těsně před tím, než na přelomu let 1999 a 2000 převzal otěže automobilky koncern Volkswagen skrze dceřiné Audi, vypustilo Lamborghini do světa hned několik speciálních edic modelu Diablo. A tohle byla jedna z nich. Říkala si GT a s výrobou omezenou na pouhých 80 kusů dosud představuje jednoho z nejvzácnějších italských býků vůbec.

Kus, na který se díváte, je i mezi nimi výjimečný. Vznikl jako dvanáctý v řadě, což zase tak zajímavé není, pozoruhodný je ovšem tím, že se do dnešního dne zachoval prakticky nejetý. Jeho prvním majitelem se stal doktor Peter Worm, Němec žijící v Malajsii, který tehdy zcela propadl italským supersportům. Ve své sbírce měl okruhová provedení Diablo SVR a Diablo GTR a když mu Lamborghini nabídlo i silniční GT, neodolal. S autem ale za celých 19 let od jeho vzniku najel pouhých 276 kilometrů, takže po koupi už jeho svodům očividně odolávat dokázal...

Trochu se divíme, neboť tohle auto je opravdu něco. Verze GT má k okruhovému GTR tak blízko, jak jen silniční auto může mít - z auta bylo odstraněno vše, co není nezbytně nutné v jízdě a třeba v interiéru nenajdeme krom popelníku ani jeden odkládací prostor. Extrémní je i vnější provedení, jehož aerodynamické speciality jsou vidět snad i z kilometru. A pak je tu motor - šestilitový dvanáctiválec s 583 koňmi a 630 Nm, který posílá výkon „jen” (to je u verze GT plus...) na zadní kola přes šestistupňový manuál.

Je to skvost mezi skvosty a doktor Worm jej 12. května „pošle do světa” na aukci RM Sotheby's v Londýně, cena se bude pohybovat nejspíše za hranicí 20 milionů Kč. To je všechno zajímavé, nás ale na tomto autě nejvíce zaujal jeden detail - originální karbonový kufřík s nápisem Diablo GT, který majitelé dostávali k vozu. Něco takového se nevidí, a tak jsme se pídili po jeho smyslu. Italové sice občas něco dělají „jen tak”, tento případ to ale nebyl.

Kufřík vznikl ze dvou důvodů - jednak kvůli obřímu aerodynamickému prvku na přední kapotě zbyla z původního zavazadlového prostoru jen malá škvírka, do které se tento kufřík akorát vejde. Bylo by těžké najít zavazadlo, které by do této mezírky pasovalo, tak Lambo sáhlo po jakémsi originálním příslušenství v ceně a vymyslelo tento kufřík, který se už kvůli tvaru onoho prostoru nabízel.

To ale není celý příběh. Jak jsme zmínili výše, v autě není jediný větší odkládací prostor, takže věci jako návod k obsluze, servisní knížku a podobné dokumenty bylo třeba někam dát. Pohodit je v interiéru nebo v kufru by nebylo dost na úrovni, a tak všechno skončilo v tomto kufříku. Karbonový je pak logicky kvůli co nejnižší hmotnosti - když už automobilka šetřila kila i eliminací schránky před spolujezdcem, nebude vůz zatěžovat koženým kufrem, to dá rozum.

Je to pikantní kousek historie italské automobilky a docela závidíme tomu, kdo se jej 12. května zmocní. Samozřejmě v dobrém, takový klenot bychom doma chtěli mít také. Však si představte jen tu možnost někam nakráčet s karbonovým kufříkem Diablo GT, tomu se říká vysoký styl..

Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 1 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 01Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 2 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 02Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 3 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 03Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 4 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 04Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 5 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 05Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 6 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 06Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 7 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 07Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 8 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 08Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 9 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 09Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 10 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 10Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 11 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 11Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 12 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 12Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 13 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 13Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 14 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 14Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 15 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 15Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 16 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 16Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 17 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 17Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 18 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 18Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 19 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 19Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 20 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 20Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 21 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 21Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 22 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 22Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 23 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 23Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 24 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 24Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 25 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 25Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 26 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 26Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 27 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 28Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 28 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 29Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 29 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 30Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 30 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 27Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 31 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 33Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 32 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 31Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval? - 33 - Lamborghini Diablo GT 1999 nejete prodej 32
K možná nejzachovalejšímu Lamborghini Diablo GT na světě dostane i úžasný dobový kufřík z karbonu. Stačí drobnosti - pár desítek milionů korun a trocha štěstí při londýnské aukci

Zdroj: RM Sotheby's

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše