Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je BMW 7 E38 s 248 najetými km. Takové už uvidíte jen v muzeu
10.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle BMW za celý život jezdilo jen do servisu a na STK. Je poměrně drahé, je ale skutečně nové - druhé takové najdete snad jen v muzeu BMW.
Obdivujete eleganci BMW řady 7 E38? Lákají vás atmosférické motory pod kapotou této generace, které bylo možné spojit i s manuální převodovkou? Pak se obvykle musíte omezit na trh s ojetými auty, neboť výroba této generace sedmičky skončila v roce 2001. Má to své výhody, E38 se dají sehnat docela levně, však jsou to obvykle 20 let staré luxusní limuzíny a údržba bude nákladná. Jsou však i kousky v krásném stavu - a ten, který máme dnes před sebou, je jejich král.
Na tachometru má totiž pouhých 248 kilometrů. Není to překlep, tohle auto opravdu za celý svůj život nedojelo ani z Ostravy do Prahy. Vůz od roku 1997 jel na čtyři kontroly TÜV a na čtyři výměny oleje, to je všechno. Kromě toho jen stál v garáži. Má původní baterii i pneumatiky, a to obě sady - letní i zimní. Na těch letních nikdy neujel ani metr, jsou na nich ještě „špunty” z odlévání.
Samozřejmě tady bude pár věcí zralých na výměnu, pravidelný servis a technické kontroly ale dávají naději, že jich bude jen minimum. Výměnou za pár investic ale dostanete nové auto, které kdysi uhranulo i Jamese Bonda a dodnes zůstává atraktivní pro svou nenucenou eleganci bez zbytečných výstřelků i projevů agresivity.
Tento konkrétní kus je verze 740i, tedy provedení s 4,4litrovým osmiválcem o výkonu až 286 koní, který v tomto případě míří na zadní kola přes šestistupňový automat ZF. Nevypadá to jako dechberoucí technika, ale dynamika vozu ani dnes neurazí - stovka za 6,6 sekundy a elektronicky omezená maximálka 250 km/h nejsou hodnoty k zahození.
Ve výbavě je všechno, co by člověk mohl dnes potřebovat, snad až na Android Auto. A podle toho, jak moc jste zhýčkaní, vám může nebo nemusí vadit „jen” dvouzónová klimatizace a absence vyhřívání a chlazení zadních sedaček. Pochopitelně, tohle auto není zadarmo, ani zdaleka - jeho cena je 290 tisíc zlotých, tedy asi 1,8 milionu korun. Možná je to až trochu moc, ale ukažte nám dnes druhou takovou sedmičku mimo muzeum BMW...
<
Tato 740i skýtá úžasnou možnost návratu do minulosti, levná ovšem není ani trochu
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva