Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie
28.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to vrchol jedné éry, poslední motor, pod který se mohl podepsat ještě sám mistr Enzo Ferrari. Je to navíc srdce jedné z největších legend automobilové historie a teď může být vaše.
Ferrari F40 je bezesporu jednou z největších ikon automobilové historie. Vůbec se vám tedy nedivíme, pokud při jeho spatření okamžitě začínáte automaticky uvažovat, bez jakých orgánů se dá žít. Aktuálně je tu ovšem nabídka, díky které si můžete plíci, ledvinu či játra ponechat. K mání je srdce tohoto vozu, tedy 2,9litrový přeplňovaný osmiválec Tipo, a to zatím za nepříliš vysokých 22 tisíc dolarů (cca 489 600 Kč). Za to nekoupíte ani novou Škodu Octavia v jedné z jejích typických specifikací.
Pohonná jednotka je agregátem, který byl v letech 1993 až 1994 vystavován v newyorském muzeu umění v rámci výstavy Designed for Speed. Pravděpodobně tedy nikdy nebyla zamýšlena pro běžné použití, nicméně i tak je postavena přesně dle specifikací Ferrari, a samozřejmě za použití normálních komponentů. Víceméně tedy jen stačí dolít kapaliny, motor usadit do vozu, zapojit hadičky, kabely a můžete jet.
Dá se ovšem předpokládat, že toto asi nikdo neudělá. I když lidé jsou různí, jak ostatně dokazuje i stávající majitel. Ten motor koupil v roce 1998, přičemž jej měl vystaven v ryze továrním stavu po dvanáct let a motor sám o sobě nikdy žádné auto nepoháněl. Majitel z něj ale pak použil některé součástky do svého vlastního Ferrari F40, které bylo upraveno pro závodní účely a do tohoto motoru namontoval ony upravené. Ve výsledku tedy motor ztratil část své autenticity a pro někoho i část svého kouzla.
Pokud vás ovšem ani úpravy provedené během posledních osmi let neodradily, pak vězte, že Tipo F120D i nadále počítá s „továrnou otestovaným sériovým blokem, použitou vačkovou hřídelí, ložisky a použitými písty“. Nechybí ani původní turbodmychadla IHI, nicméně třeba hlava válců již byla vysoustružena na zakázku, vyportována a má větší ventily. Vyportováno bylo i sání, dorazily i větší vstřiky.
Z výše zmíněného je jasné, že pokud by jej opravdu někdo zprovoznil, motor již rozhodně nebude produkovat původních 478 koní, ale poněkud vyšší výkon. Vlastně by nás tedy ani neudivilo, kdyby jej někdo pořídil s tím, že již přestane být ozdobou obývacího pokoje, ale skutečně zamíří pod kapotu nějakého vozu. Stejně tak je samozřejmě možné, že jej někdo použije jako zdroj náhradních dílů.
Osud motoru, jenž je vůbec posledním, který vznikl pod dohledem Enza Ferrariho, ale již necháme na vás. Respektive na novém majiteli. Jsme přitom zvědavi, na kolik jej nakonec pohonná jednotka přijde. Oněch 22 tisíc dolarů je totiž aktuálně nejvyšším příhozem v internetové aukci. Ta ale končí až za pět dní, stoprocentně lze tedy počítat ještě s nějakým nárůstem.
















Pokud jste celý život toužili po Ferrari F40, nyní můžete mít alespoň jeho srdce. Zatím vcelku levně
Zdroj: Bring A Trailer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
- Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
