Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je

Nejde tu ani tak o to, že na tachometru nemá skoro nic. Je to vůz, který pomáhal psát historii Škody a přetvořit značku do podoby, v jaké ji známe teď.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je

16.10.2017 | Petr Miler | 32 příspěvků

Nejde tu ani tak o to, že na tachometru nemá skoro nic. Je to vůz, který pomáhal psát historii Škody a přetvořit značku do podoby, v jaké ji známe teď.

Ne, neklame vás zrak. To, co na se díváte, je skutečně skoro nová Škoda Octavia první generace. Tedy skoro nová svým nájezdem a celkovým stavem - na tachometru má 8 791 km a vypadá, jako by včera opustila výrobní linku. Ve skutečnosti je ale stará přes 20 let, neboť nové Octavie I před faceliftem už v závodech škodovky dávno nikdo nevyrábí.

Takový vůz na prodej by byl zajímavý za všech okolností, však kdy jste naposledy viděli tento model v tak netknutém stavu? Škoda Octavia nepatří mezi auta, která by si někdo koupil a zavřel do garáže s cílem na nich vydělat. A i když by se asi našlo pár starších majitelů, kteří to s jinými pohnutkami přece jen udělali, toto není ten případ. Kousek, který máme dnes před sebou, je ještě zajímavější, a to hned ze dvou důvodů.

Jednak není drahý, dokonce si troufneme říci, že je levný. Prodáván je za pouhých 55 tisíc Kč, což je cena, kterou jsme za pěknou označili i v případě o málo více jeté Felicie 1,6 z té doby. Tohle je Octavie, navíc s velmi pozoruhodnou historií.

Není to vůz, který by si někdo před 20 léty koupil a nějak se dožil dnešních dnů bez větší úhony, je to bývalý prototyp samotné Škody. Nevíme, co přesně na něm bylo testováno, s ohledem na přítomnost automatické převodovky možná právě ta. Na každý pár jde o stroj, které v rané fází existence tohoto pro škodovku zcela klíčového modelu pomáhal s jeho dalším vývojem a tím i návratem firmy mezi světově respektované automobilky

Taková auta obvykle končí ve šrotu, tady se ale nějakým způsobem stalo, že zamířilo mimo Škodu Auto do soukromých rukou. Nemá tedy technický průkaz a jako takový nemůže být přihlášen do běžného provozu. Právě proto ale skončil na 20 let v garáži, odkud jej dnes majitel se zmíněným, jistě testovacím nájezdem na „eFkových” značkách v provozu či bez nich kdesi na polygonech prodává.

To je zřejmě důvodem nízké ceny, ale popravdě řečeno nevíme, proč by jen kvůli tomu měla být až tak nízká. Někdo z českých sběratelů by podobný kus historie ocenil ve své sbírce jak je i za více. A i kdyby ne, legálně pojízdné auto z tohoto vozu snad udělat lze též. Pokud jej koupíte jako soubor náhradních dílů, stačí si sehnat „papíry” třeba z totálně zničeného vozu stejného ražení (a že takových Octavií 1,6 bude...) a obojí dát dohromady.

Nevím, jak dnes, ale za mého mládí se to dělalo a není to žádný „švík” - i totálně zničené auto můžete znovu dostat do provozu jeho kompletní stavbou od nuly s pomocí náhradních dílů (klidně použitých). A pokud máte jiné už postavené, je to pořád to samé, akorát s trochu menším úsilím. Výsledek pochopitelně musí projít technickou kontrolou, ale ta bude jen stvrzením, že auto je ve stavu, v jakém do provozu bez kompromisů může.

I kdybyste ale o tento kousek nestáli ani jako sběratelé, ani jako uživatelé (což by vzhledem k jeho historii byla možná i škoda...), je zajímavé na jen pohledět. Však Octavia I v tomto stavu už se dnes nevidí. Navíc taková, která by klidně v muzeu mohla vzpomínat na časy, kdy se z komunistického AZNP stávala dnešní Škoda Auto...

Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 1 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 01Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 2 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 02Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 3 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 03Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 4 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 04Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 5 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 05Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 6 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 06Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 7 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 07Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 8 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 08Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 9 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 09Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 10 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 10Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 11 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 11Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 12 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 12Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 13 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 13Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 14 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 14Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 15 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 15Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 16 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 16Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je - 17 - Skoda Octavia I vyvojova nejeta prodej 17
Na první pohled Škoda Octavia I zajímavá svým stavem, na ten druhý zajímavá i svou historií a cenou

Zdroj: Tipcars

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 32 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama