Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nadšenci staví Gallardo s čtyřrotorovým Wankelem, je to ďábelský stroj
13.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Přijde vám desetiválec v Gallardu málo exotický? Pravda, je i v některých Audi. I proto dostane tenhle kousek něco úplně jiného, vpravdě šíleného.
Dva rotory jsou ve světě aut s Wankelovými motory relativně běžné, tři se také dají najít, ovšem čtyři rotory jsou naprostou vzácností. Pokud je nám známo, žádné sériové auto čtyřrotorový Wankel nikdy nemělo. Fanoušci tohoto motoru však jistě vzpomenou na projekt Ahura, na kterém pracoval Rob Dahm.
Ona Mazda ale není jediným autem, které má mít v útrobách čtyři rotory. Kanadská firma Derwin Performance staví čtyřrotorový Wankel pro Lamborghini Gallardo. Čtete správně, italský sporťák původně s atmosférickým vidlicovým desetiválcem, skoro dokonalým motorem svého druhu, dostane v Kanadě Wankel o čtyřech rotorech. A bude prý o něco silnější.
„Exotické auto potřebuje exotický motor. (V Severní Americe se supersportům zejména zahraničního původu říká „exotics” - pozn. aut.) Původní V10 je normální pístový motor, který můžete mít i v Audi R8 - a to podle mě moc exotické není. Stejně jako dvou- nebo třírotorový Wankel. Ale čtyřrotorový, to už je něco jiného. Ten se do Lamborghini opravdu hodí a navíc bude na truc těm, kteří rotační motor nemají rádi,” píše majitel firmy Derwin Performance, která se do přestavby pouští.
„Klikovou” hřídel dodá nejmenovaná firma z Nového Zélandu; nedivili bychom se, kdyby to byla ta stejná, u které kdysi Rob Dahm objednal díly pro svůj projekt Ahura, ale potvrzeno to nemáme. Zbytek si u Derwinu vyrobí sami a výfuk bude dílem spřátelené dílny, která se zase zabývá zakázkovými výfukovými systémy.
Sériová V10 má v původním Gallradu výkon 500 a později 510 koní, podle toho, o jaký modelový rok se jedná. Čtyřrotorový Wankel bude mít prý okolo šesti stovek koní. Projekt je zatím v začátcích a podle toho, kolik úsilí spolkla Dahmova Ahura, to bude běh na dlouhou trať. Držíme ale Kanaďanům palce, třebaže bychom si ve svém hypotetickém Gallardu nechali původní desetiválec...
Tohle Gallardo dostane čtyřrotorový Wankel
Zdroj: Derwin Performance@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva