Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nadšenec si nechal postavit dokonalý dům pro život s auty, říká mu podle toho
6.11.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Autohaus, tak si říká dům, na který se právě díváte. Oproti očekávání ale nestojí v Německu, nýbrž v USA. A je to skutečně automobilový dům snů.
Pokud auty opravdu žijete, nemůžete bez nich být. Patříte-li mezi takto „postižené”, nejraději byste pořád seděli za volantem, jenže to dost dobře nejde. Také se někdy musíte vyspat, občas je třeba se najíst a v neposlední řadě musí většina z nás pracovat. A zrovna pro tyto činnosti jakékoli osobní auto zrovna ideální není, třebaže dělat v něm lze i všechno zmíněné. Jak z toho ven? No přece nechat si postavit automobilový dům, autodům, autohaus.
Přesně to napadlo jednoho nadšence z Austinu v americkém Texasu a se svou ideou se svěřil známému architektovi Mattu Fajkusovi pracujícím pod značkou mf architecture. Ten se jí s nadšením chopil a stvořil to, co vidíte před sebou. Skutečný Autohaus, který je postaven kolem aut tak, že je na jednu stranu nelze ignorovat, na tu druhou se ale nikomu nepletou do cesty. Idea tohoto domu je hlubší než „postavíme auťáky do obýváku a bude” - auta a lidé tady žijí v podstatě odděleně, ale přesto ve vzájemné harmonii.
Pro dosažení tohoto výsledku bylo autům vyčleněno v podstatě celé přízemí, které tvoří jednu velkou garáž se dvěma oddělenými vraty a menším zázemím pro případné hovory nad auty či menší opravy. Odtud se stoupá do prvního patra, které je pro změnu prakticky celé obytné, s přízemím se ale prolíná tak, že na auta můžete z několika míst hledět shora. Nechybí tu krom velkého obýváku ani kuchyně, pracovna, ložnice či terasa, ale to je v podstatě všechno, není to žádný monstrózní příbytek.
A to je další věc, která je nám na něm sympatická. Viděli jsme už opulentní domy s rozsáhlými podzemními garážemi a někdy i dechberoucími sbírkami, ale bylo vidět, že majitel chtěl prostě všechno a na auta také zbylo místo, stejně jako na velké bazény, tenisové kurty, někdy i golfová hřiště. Tady jsou alfou i omegou jen auta, dům stojí kolem nich a nic podstatného krom bydlení a garáže v něm nenajdete. I když si - už podle aut, která v něm stojí - nedělejme iluze, že šlo o jakkoli levnou záležitost.
Matt Fajkus říká, že klíčem k tomuto výsledku byla průběžná spolupráce designérů se stavaři, neboť takovou věc nejde jen navrhnout a „nějak postavit”, vzhled a funkce tady musely být v symbióze a postupný vývoj šel až tak daleko, že garáž se průběhu výstavby proměnila v dílnu, ve které vznikaly některé specifické části domu, protože jen tak se daly udělat správně na míru kýženému výsledku.
Podívejte se ale sami na to, co tu vzniklo, mezi fotkami nakonec najdete i pár záběrů z příprav. Nám se řešení Autohausu zamlouvá, něco takového bychom si nechali líbit, pochopitelně i s oněmi auty. Vy?



























Pro život s auty je ideální autodům, pochopitelně. Jak moc se vám zamlouvá tento tak dokonce pojmenovaný, posuďte sami
Zdroj: mf architecture
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
