Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ve stodole našli stále více ceněný japonský sporťák ve velmi neobvyklém stavu
28.3.2019 | Petr Prokopec
Obvykle se zmiňujeme o objevech zázračně zachovalých aut, která byla dekády skryta ve stodolách bez vědomí kohokoli krom jejich majitelů. Příběh tohoto stroje je jiný, přesto zajímavý.
Do astronomických výšin neletí jen ceny čtvrté generace Toyoty Supra, ale také třetí generace Mazdy RX-7. Ta je mnohými považována za vůbec nejlepší sportovní vůz s rotačním motorem. Za kousky v relativně slušném stavu, ovšem s vyšším nájezdem a především dotčené tuningem, tak dáte minimálně půl milionu korun. Jakmile však chcete naprostý originál, na který se jeho majitel spíše koukal, než aby s ním jezdil, pak budete muset sáhnout do kapsy klidně i dvakrát, třikrát nebo čtyřikrát hlouběji.
Důvodů je hned několik, jeden jsme ostatně zmínili již výše. Další je spojen se skutečností, že RX-7 si stejně jako Supra zahrála v sérii Rychle a zběsile. Na plátně pobyla docela dlouho hlavně v prvním díle jako jeden z vozů Vina Diesela alias Dominica Toretta, přičemž její sériová karoserie zmizela pod bodykitem od firmy Veilside. Ta se ještě více rozjela po přesunu série do Tokia, kdy ostatně došlo také na modifikaci mladšího kupé RX-8, rovněž s Wankelem.
Oba vozy jsou s velkou pravděpodobností vůbec posledními, o jejichž pohon se stará výhradně rotační motor. Mazda plánuje tento unikátní agregát zachovat, ovšem půjde pouze o součást hybridního ústrojí, kterým navíc nebude vybaven sporťák, ale daleko spíše hatchback typu Mazdy 2. Také tato skutečnost žene ceny nahoru, ačkoliv tu jsou na druhou stranu obavy z pověstné náchylnosti jednotky k četnějším opravám.
Mazda RX-7 se tak začíná stávat jednou z automobilových ikon, které lidé vyvažují zlatem. Platí to především o kusech ve špičkovém stavu, ovšem i relativní vraky již přitahují pozornost sběratelů. Všichni proto zpozorněli, když se v minulých dnech dozvěděli o nálezu jedné RX-7 ve stodole. Tentokrát ale nejde o „časovou kapsli” přenášející nás o dekády zpět do minulosti, ale spíše zanedbaný vrak. Přesto za ním stojí zajímavý příběh.
Auto ve značném stádiu rozkladu objevil australský nadšenec, který je pravidelným návštěvníkem okruhu Clark International Speedway. Ten se ovšem nenachází v jeho domovině, ale na Filipínách, kde byla objevena i tato RX-7. Tak exotický vůz bychom na tomto ostrově asi nečekali, přeci jen tamní silnice připomínají spíše chaos, kde pro semafory či dopravní značky není místo.
I proto vlastně majitel nehodlá vůz renovovat do původního stavu, ale místo toho jej uzpůsobí závodní dráze, kde v současnosti prohání upravenou Hondu Civic či Mitsubishi Galant VR-4. Zatím můžeme vidět vůz ve stavu, v jakém byl nalezen, k dokonalosti má vážně daleko, zejména z interiéru nezbylo skoro nic.
Dostat auto zpět do okruhové formy ale prý nebude tolik práce, jak se může zdát. Doufejme, že se s dokončeným projektem pochlubí, neboť japonských kupátek je rok od roku méně a k tomuto se zjevně někdo po léta nechoval, jak se sluší a patří.









Na Filipínách byla nalezena Mazda RX-7 třetí generace. Její stav je na první pohled bezútěšný, její majitel ji však hodlá opravit. A poté poslat na závodní okruhy
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 4 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 5 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 7 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 8 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
