Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nejnovější Bentley ve 12 ohromujících číslech: i takto lze definovat vrchol luxusu
16.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Můžeme se zcela vyhnout motoru, jeho výkonu i výsledné dynamice a přesto dát dohromady parametry nového Bentley Continental GT, které dokážou ohromit.
Novou generaci Bentley Continental GT jsme si mohli představit již před několika málo týdny. V záplavě novějších frankfurtských debutů tak poněkud zapadla, to ale neznamená, že by nešlo o vůz, který nemá čím zaujmout. Naopak, definuje jej spousta výjimečných detailů, o kterých si jiná auta mohou nechat jen zdát.
Na klasickou prezentaci tedy pro dnešek zapomeňte, britské kupé vám přiblížíme pomocí čísel, která jej definují. Kdysi jsme vám takto představili Bugatti Chiron, v jeho případě šlo ale hlavně o motor, výkon, dynamiku, spotřebu... Nebudeme říkat, že Bentley tady nemá co nabídnout, jeho motor 6,0 W12 se 635 koňmi a 900 Nm rozpohybuje auto na stovku za 3,7 sekundy a zajišťuje mu maximálku až 333 km/h, jenže... V některých ohledech prostě nabízí víc. Dále si tedy projdeme 12 luxusních detailů, které nové Bentley Continental GT definují více a podtrhují výjimečný luxus, který dopřává posádce.
712 stehů na každém obrazci
To vypadá na velkou ránu a vskutku - z neskutečných 712 stehů je vytvořen každý individuální segment ozdobného prošívání čalounění sedadel. Darren Day, který je vedoucím designérem interiérů Bentley, přitom dodává, že tradiční stehy by nevyhovovaly zabudovaným masážním strojkům, proto jsou zapuštěné, místo aby výrazně vylézaly nad povrch.
310 000 švů celkem
Výše zmíněných segmentů je na sedadlech Conti GT opravdu hodně, a tak nepřekvapí, že když tolik stehů padne na každý z nich, i celkově dají dohromady pozoruhodné číslo. Všech švů vyvedených napříč celým interiérem nejen na těchto prvcích je tak celých 310 tisíc.
2,8 kilometru nití
Steh bez nitě by možná zvládla udělat princezna koloběžka, u Bentley to ale nesvedou. Na všechna prošívání v celém voze tak padne 2,8 kilometru nití, to je jako byste niť táhli celou cestu z Václavského náměstí na Vyšehrad.
Nulový společný sklon obrazců
Je to možná překvapivé, nicméně vnější čtverce vyšitého obrazce na čalounění sedadel nemají stejný sklon jako ty vnitřní. Vnitřní diamantový vzor je záměrně vytvořen tak, že je proti tomu vnějšímu vyosen asi o 0,5 stupně, aby bylo vytvořeno vícedimenzionální iluze. I na takové věci u Bentley myslí...
Jediné viditelné sešití na stropě
Ačkoli na sedadlech se to v Conti GT 2018 švy jen hemží, podíváte-li se nad sebe, najdete tam jedno jediné. Nachází se poblíž lampiček osvětlení interiéru a je asi 6 mm dlouhé. Celý zbytek stropu je tvořen jedním jediným kusem kůže, který má napomoci vytvářet daleko hřejivější prostředí.
3 podoby středu palubní desky
Pokud se pro změnu místo nad sebe podíváte v Bentley Continental GT před sebe, můžete obdivovat unikátní otočný displej multimediálního systému. Prosklený 12,3palcový dotykový panel totiž na tomto místě nemusí být neustále - umí se otočit a proměnit v ryzí dřevěnou dekoraci palubní desky nebo také panel dekorovaný budíky zobrazujícími venkovní teplotu, kompas a stopky.
4 varianty nového děleného dřevěného obložení
Možná jste si všimli, že již zmíněné rozměrné dřevěné obložení před řidičem a spolujezdcem má kovový předěl, který jej opticky odlehčuje. Tato věc se v Bentley objevuje vůbec poprvé a pro toto obložení je možné volit ze čtyř druhů dřeva. Každý je přitom spojen s obložením dalších prvků vyvedeném v černém piánovém laku, neboť dostupné barvy dřevěných dekorů se prý ideálně doplňují právě s černou.
0 „koncernových” ovladačů
Jsme zpátky u nuly, přičemž tentokráte by při čtení měli zpozornět lidé, jenž Bentley považují jen za koncernový vůz plný sdílených komponentů. Takové se jistě najdou, nejsou ale vidět. Podle Bentley v kabině nenajdete jediné tlačítko či ovladač, které by užívala i jiná značka z koncernu VW, vše je zasvěcené pouze britskému vozu. Day pak dodává, že převzato navíc nebylo nic ani z minulé generace, kupříkladu jen návrhem vroubkování kovových prvků tak designéři strávili 18 měsíců.
0,3 milimetru pro vroubkování ovladačů
Aby byl odklon od předchozího modelu definitivní, byl zvolen docela jiný přístup ke ztvárnění otočných ovladačů vozů. Na jejich povrchu tak najdeme vroubkování ve tvaru diamantů, jehož šířka přitom dosahuje vždy 0,3 milimetru. A má zajišťovat zcela odlišný pocit z kontaktu s vozem.
10 bronzových kroužků
Součástí ovladačů, výdechů klimatizace a budíků jsou viditelné bronzové kroužky. Zdobí přitom každý fyzický prvek, na digitálním přístrojovém štítu je tedy nenajdeme. Jedná se o odkaz na zakladatele firmy WO Bentleyho, který ve svých prvních modelech užíval bronzová ložiska.
20 stupňů výchozí teploty
Podle automobilky většina majitelů nastavuje teplotu klimatizace uvnitř vozu na dvacet stupňů Celsia. Z toho důvodu byla tato hodnota stanovena jako startovní v rámci monitoru měřícího venkovní teplotu. Ručka se pak pohybuje doleva či doprava a dává řidiči najevo, zda je venku tepleji či naopak chladněji než v kabině.
Jediný kus kůže pro celou palubku
Také jedničku si střihneme podruhé, tentokráte přitom vede k palubní desce. Na její obšití totiž byl použit jediný plát kůže, což má minimalizovat zrcadlení prvků na čelním okně. Z toho důvodu ostatně výdechy ventilace či reproduktory najdeme až pod vrchním „převisem“.
Všechny živé fotografie Bentley Continental GT z IAA 2017
Nové Bentley Continental GT samozřejmě nechybí ani ve Frakfurtu, zákazníky pak hodlá ohromit nejen výkonem dvanáctiválce, ale i zajímavými čísly definujícími jeho interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito