Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Někdo si upravil auto jen pomocí montážní pěny. I přes otřesný výsledek je to kumšt
20.9.2018 | Mirek Mazal
Když spatříte hotové auto, pomyslíte si cosi o cirkusovém tuningu. Stojí za ním ale obdivuhodná práce s bruskou a nekonečnými kvanty montážní pěny.
Konstrukce sériově vyráběných automobilů je hra na kompromisy. Nová auta jsou postavena tak, aby uspokojila co největší množství zákazníků, pomineme-li tedy výjimky cílené na velmi bohatou klientelu. Obecným pravidlem je hledání zlaté střední cesty - někomu vyhovuje tvrdý podvozek, jinému plavné houpání, proto je výsledek někde uprostřed, který ani jednu stranu neurazí, žádnou ale ani nenadchne.
Právě proto se najde dost jedinců, kterým tovární nastavení auta nevyhovuje a začnou si vůz přizpůsobovat k obrazu svému. Často se ladí technika, ještě častěji vzhled. Občas to ale dojde neskutečně daleko, jako v tomto případě.
Možná sklony k exhibicionismu ovlivnily tvorbu neznámého muže z Litvy, který starší Mercedes CLK změnil na vozítko, které by se neztratilo v manéži vedle medvěda na motorce. Když uzříte jen výsledek, nejspíše si odplivnete, nebo se v lepším případě od plic zasmějete. Pohled na proces, který mu předcházel, ale zaslouží uznání - tohle by s takovými prostředky nesvedl jen tak někdo.
Hlavním pracovním nářadím tu totiž byla úhlová bruska s montážní pěnou, víc nic. Projekt přeměny odstartoval odřezáním všeho přebytečného a instalací 30palcových chromových disků. Nečekaný začátek pokračoval v podobném duchu, když Litevec sáhl právě po montážní pěně. Nastříkal vždy tučnou vrstvu pěny na původní karoserii a po zaschnutí z ní sochal tvary podle svého vkusu. Že jde o Mercedes byste po dokončení nepoznali, bez povšimnutí nezůstala ani přední maska, která dostala podobu trojúhelníkové chromové mříže. Zadní partie s kulatými světlomety a náznakem kachního ocasu po vzoru Porsche nebudí o nic menší rozpaky.
Na fotkách z garáže je vidět, že svérázný umělec občas partie přeměřuje pro zvýšení symetrie. A kupodivu se mu podařilo venkovní část vybrousit stejně na všech stranách. Je čas nahlédnout dovnitř auta, ani tam tuny pěny nechybí. Všechny výsledné tvary vznikly jen tak, pouze povrchová úprava a některé doplňky vyžadovaly trochu jiný materiál. Je tedy otázkou, co z takového potěmkinovského povozu zbude po přejetí pár nerovnosti a prvním bočním poryvu větru, o to ale zřejmě autorovi nešlo.
Jak už jsme zmínili, výsledek není dvakrát atraktivní, ale o konečné dílo v červeném laku tu zase tolik nejde - podobných úprav už jsme pár viděli. Aby se ale do tak zásadního překopání vozu někdo pustil jen se zmíněnými prostředky, to jsme ještě nezažili. Tady se na kompromisy nehrálo a Litevec šel přímo za svým cílem. Jestli stvořil něco lepšího než tovární CLK, to už posuďte sami, ale i to je tady nakonec druhotné...
Výrobní proces auta, které nemá konkurenci. V konečném důsledku obdivuhodné dílo s koly z autobusu a barvou Ferrari
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejčtenější články
- Už druhé moderní auto geniálního konstruktéra Formule 1 se poprvé ukázalo v akci, s motorem 3,9 V12 bez turba zní božsky
7.4.2024 - Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7.4.2024 - První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7.4.2024 - Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7.4.2024 - GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva