Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Peugeot před 15 léty stvořil luxusní sedan se závodním motorem. Výrobu zatrhnul
29.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tenhle Peugeot měl být kladivem na německé supersedany a s luxusem i výkonným motorem k tomu měl dobré předpoklady. Do výroby ho ale nepustil.
Peugeot 607 si všichni pamatujeme jako luxusní francouzský křižník, který si člověk koupí, chce-li komfortně cestovat na dlouhé vzdálenosti. Nechybělo ale mnoho a Peugeot mohl jako vlajkovou loď nejen modelu 607, ale i celého svého portfolia nabízet také konkurenta pro německé supersedany. Nazval ho „Pescarolo” a představil na autosalonu v Paříži v roce 2002.
Peugeot 607 Pescarolo vypadá na první pohled jako obyčejná 607. Velmi rychle si ale všimnete upraveného předního nárazníku, který má mnohem, mnohem větší otvor pro přístup chladicího vzduchu, povytažených blatníků ukrývajících 19" kola a dvou koncovek výfuku v hliníkové spodní části zadního nárazníku.
Odlišností zvenčí tedy moc není, rozhodně nečekejte nějakou přehnanou agresivitu, tohle je pořád luxusní křižník. Podobný příběh to je i v interiéru této 607 - nečekejte zploštělý volant nebo „ušaté” závodní sedačky. Volant je pořád kulatý, jen sériové „sicny” nahradily kousky od Recara s lepším bočním vedením. Kromě toho se v této verzi objevil jako novinka také barevný displej na středové konzoli.
Téměř celý interiér je čalouněný tmavočervenou kůží. Všimněte si, jak elegantně to vypadá, když je ve stejné barvě většina interiéru - na rozdíl od dnešní praxe, kdy do jiné než černé barvy dostanete jen sedačky a možná loketní opěrku a malou část dveřních výplní. Tedy, pokud nejste ochotni investovat miliony korun za luxusní limuzínu typu Mercedes-Maybach.
To hlavní, co 607 Pescarolo odlišovalo od zbytku nabídky modelu a co jej stavělo do pozice konkurenta BMW M5, však bylo pod kapotou. Stále tam byl motor umístěný napříč a stále poháněl jen přední kola, ale byl to motor Sodemo-Peugeot A32, vyvinutý původně pro závodní vůz Peugeot-Courage C60. Vznikl z 2,9l V6 s kódovým označením ES9, který se montoval do 607 standardně a s atmosférickým plněním tam měl 211 koní.
Pro závodní účely byl jeho objem zvětšen na 3,2 litru a přibyla mu dvě turbodmychadla, která z něj dolovala až 659 koní. Takovou porci výkonu 607 Pescarolo pod kapotou neměl, motor tu byl naladěn na 405 koní, které putovaly výhradně na přední kola přes šestistupňový automat. Nemusí se to zdát moc, ale nezapomeňme, jsme v roce 2002 a tehdejší BMW M5 E39 nabídlo rovných 400 koní.
M5 ale tento výkon dolovala z atmosférického vidlicového osmiválce o objemu necelých pěti litrů, který byl spojen s manuálním šestikvaltem a poháněl zadní kola. Peugeot měl automat, byť o stejném počtu rychlostních stupňů, a hnal jen přední nápravu; automobilka nechtěla investovat do vývoje čtyřkolky a manuál vůbec nebyl v úvahách.
Spolu s komerčním neúspěchem Renaultu Safrane Biturbo to patřilo k důvodům, proč v případě 607 Pescarolo zůstalo u konceptu, proč se sériová výroba nikdy nerozběhla. Je to škoda, podobných aut není by nikdy dost a 607 Pescarolo mohla být zajímavá alternativa. Pravda, při velmi aktivní jízdě by vyžadovala zručného řidiče, zvládnout 405 koní na předních kolech není nic pro bačkory. Jako rychlé GT to ale mohl být skvělý dálniční křižník schopný dynamiky, kterou by 607 snad nikdo nikdy nehádal...
Peugeot 607 Pescarolo by dnes byla rarita, vznikl ale jen tenhle koncept
Zdroje: Autoblog.nl, AutoRoad.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23