Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic
15.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Firma stojící za automobilkou Mazda je stará už 97 let a auta vyrábí už přes půl století. Přesto dosud měla jediné muzeum v Japonsku, ted už to neplatí.
Patříte-li k fanouškům Škody nebo Tatry, muzea najdete relativně blízko. Historické sbírky BMW, Mercedesu či Volkswagenu jsou také relativně snadno dostupné, zejména bydlíte-li v západní půlce republiky. Pokud je ale vašemu srdci nejblíž Mazda, za muzeem bylo potřeba cestovat letadlem doslova přes půl světa. Až do nynějška.
Mazda otevřela své první muzeum mimo Japonsko a náhodou je docela blízko - v německém Augsburgu, městě nepříliš vzdáleném od Mnichova. Muzeum vzniklo ve spolupráci obřího švýcarského prodejce aut Emil Frey (působí i u nás) a samotné automobilky. Najdete v něm 45 aut, z nichž většina byla prodávána v Evropě, ale je tu i pár kousků, které jsme na evropských silnicích běžně vídat nemohli.
K nejvýznamnějším kouskům ve sbírce patří Cosmo Sport z roku 1967 a Luce RX87 z roku 1969. Samozřejmě nechybí ani RX-7 z roku 1992. „První muzeum Mazdy mimo Japonsko představuje splněný sen pro rodinu Freyových. Svou soukromou sbírku historických vozů Mazda takto můžou sdílet se světem,” komentoval viceprezident Mazdy Akira Marumoto při oficiálním otevření muzea.
Za zmínku stojí také Mazda R360 z roku 1960, která, ač se historie automobilky píše od roku 1920, byla prvním masově vyráběným osobním automobilem téhle značky. Vedle stojí nákladní tříkolka K360 z roku 1962 a také Familia 1000 Coupe z roku 1966. Za zmínku stojí také AZ-1, sporťák s motorem uprostřed z roku 1992, a Mazda 616, která byla první Mazdou prodávanou v Německu, konkrétně od roku 1973.
Sbírka Freyových obsahuje celkem více než 120 automobilů, ovšem do současných prostor se jich vešlo „jen” oněch pětačtyřicet. Zbytek bude velmi vystaven později v rámci rotace exponátů. Pokud vám tedy Mazdy přirostly k srdci, ale vaše drahá polovička radši BMW, tohle je tip na zajímavý víkend pro vás oba...













Exponáty muzea pocházejí z jedné, ovšem velmi obsáhlé sbírky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
