Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic

15.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Firma stojící za automobilkou Mazda je stará už 97 let a auta vyrábí už přes půl století. Přesto dosud měla jediné muzeum v Japonsku, ted už to neplatí.

Patříte-li k fanouškům Škody nebo Tatry, muzea najdete relativně blízko. Historické sbírky BMW, Mercedesu či Volkswagenu jsou také relativně snadno dostupné, zejména bydlíte-li v západní půlce republiky. Pokud je ale vašemu srdci nejblíž Mazda, za muzeem bylo potřeba cestovat letadlem doslova přes půl světa. Až do nynějška.

Mazda otevřela své první muzeum mimo Japonsko a náhodou je docela blízko - v německém Augsburgu, městě nepříliš vzdáleném od Mnichova. Muzeum vzniklo ve spolupráci obřího švýcarského prodejce aut Emil Frey (působí i u nás) a samotné automobilky. Najdete v něm 45 aut, z nichž většina byla prodávána v Evropě, ale je tu i pár kousků, které jsme na evropských silnicích běžně vídat nemohli.

K nejvýznamnějším kouskům ve sbírce patří Cosmo Sport z roku 1967 a Luce RX87 z roku 1969. Samozřejmě nechybí ani RX-7 z roku 1992. „První muzeum Mazdy mimo Japonsko představuje splněný sen pro rodinu Freyových. Svou soukromou sbírku historických vozů Mazda takto můžou sdílet se světem,” komentoval viceprezident Mazdy Akira Marumoto při oficiálním otevření muzea.

Za zmínku stojí také Mazda R360 z roku 1960, která, ač se historie automobilky píše od roku 1920, byla prvním masově vyráběným osobním automobilem téhle značky. Vedle stojí nákladní tříkolka K360 z roku 1962 a také Familia 1000 Coupe z roku 1966. Za zmínku stojí také AZ-1, sporťák s motorem uprostřed z roku 1992, a Mazda 616, která byla první Mazdou prodávanou v Německu, konkrétně od roku 1973.

Sbírka Freyových obsahuje celkem více než 120 automobilů, ovšem do současných prostor se jich vešlo „jen” oněch pětačtyřicet. Zbytek bude velmi vystaven později v rámci rotace exponátů. Pokud vám tedy Mazdy přirostly k srdci, ale vaše drahá polovička radši BMW, tohle je tip na zajímavý víkend pro vás oba...

Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 1 - mazda muzeum augsburg de 01Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 2 - mazda muzeum augsburg de 02Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 3 - mazda muzeum augsburg de 03Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 4 - mazda muzeum augsburg de 04Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 5 - mazda muzeum augsburg de 05Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 6 - mazda muzeum augsburg de 08Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 7 - mazda muzeum augsburg de 09Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 8 - mazda muzeum augsburg de 10Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 9 - mazda muzeum augsburg de 11Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 10 - mazda muzeum augsburg de 12Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 11 - mazda muzeum augsburg de 13Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 12 - mazda muzeum augsburg de 06Podívejte se do prvního muzea Mazdy mimo Japonsko, stojí kousek od hranic - 13 - mazda muzeum augsburg de 07
Exponáty muzea pocházejí z jedné, ovšem velmi obsáhlé sbírky

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše