Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem

Když se řekne pojízdná kancelář, člověk si představí něco jako Rolls-Royce se specifickou úpravou prostor pro cestující vzadu. Američané zkusili nabídnout něco podobného vepředu, neuspěli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem

19.10.2019 | Mirek Mazal

Když se řekne pojízdná kancelář, člověk si představí něco jako Rolls-Royce se specifickou úpravou prostor pro cestující vzadu. Američané zkusili nabídnout něco podobného vepředu, neuspěli.

Pojízdné kanceláře luxusních modelů především německé a britské produkce bylo a je možné podobným spojením titulovat se vší vážností. Obklopení prostoru na zadních sedadlech veškerým myslitelným vybavením ale není jedinou cestou, jak se k něčemu takovému dobrat. S o poznání primitivnějším a také lidovějším řešením pracovního prostoru v autě se v předminulé dekádě vytasil Ford.

Američané se pochopitelně zaměřili na prostor na předních sedadlech, neboť obyčejní lidé osobním řidičem obvykle nedisponují. Pokud vám něco takového zní dopředu bizarně, realita váš pohled nejspíše nezmění, i tak je ale třeba ocenit automobilku za úsilí zjednodušit život vytíženým lidem z řad středně postavených manažerů, pro které se auto stává druhou kanceláří docela často.

Řeč je konkrétně o Fordu Falcon z roku 1998, který v rámci příplatkové výbavy nabízel možnost udělat z vozu právě něco jako mobilní kancelář. Volitelný balíček Mobile Office Pack (česky Mobilní kancelářská sada) obsahoval malý stůl navržený tak, aby na jednom konci zapadal do hlavice páky automatické převodovky a v druhé části výřez pasoval do držáku nápojů. Vytvarovaná deska tvořila stabilní pracovní plochu pro kočírování byznysu. Kancelářská sada obsahovala i držák mobilního telefonu ve středové loketní opěrce, extra zásuvku na 12 V a čtecí lampičky.

Spodní západky pracovní plochy na řadicí páku seděly jen pokud byla v parkovací poloze, aby workoholici za volantem nemohli věnovat úsilí práci i během jízdy. Bezpečnostní opatření bohužel vyřadilo ze hry spolujezdce, který by mohl nerušeně využít Mobile Office Pack k vlastním potřebám bez ohledu na to, zda auto jede či stojí.

Pozoruhodná součást příplatkové výbavy byla k dostání pouze v Austrálii a prodejní hit to skutečně nebyl. Zdroje se různí, dobové prameny ale hovoří o jednotkách či desítkách celkově prodaných kusů, což nelze chápat jinak než jako naprosté fiasko. Vzhledem k velmi omezenému úspěchu tak tuto věc žádná jiná odnož značky za svou nepřijala a i z australské nabídky velmi rychle vypadla. Je-li to škoda, nebo ne, posuďte sami, zejména z dnešního pohledu působí trochu úsměvně. Kdo ale občas musí něco udělat za volantem, nejlépe ví, jak těžké bývá někam odložit vše nezbytné. Mobile Office Pack v tomto směru alespoň trochu pomohl.


Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem - 1 - Ford Mobilni kancelarska sada foto 01Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem - 2 - Ford Mobilni kancelarska sada foto 02Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem - 3 - Ford Mobilni kancelarska sada foto 03Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem - 4 - Ford Mobilni kancelarska sada foto 04
Mobilní kancelářská sada australského Fordu Falcon z roku 1998 působí z dnešního pohledu úsměvně

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše