Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Před 18 léty vznikl snad nejelegantnější malý kombík. Do výroby ho nepustili
7.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Peugeot v roce 1999 vytáhl druhý facelift tehdy velmi populární 306. A přidal k němu i koncept kombíku, který měl elegance na rozdávání.
Peugeot 306 byl svého času velmi oblíbeným autem i u nás, a tak ho asi nemusíme příliš představovat - kompaktní hatchback, konkurence pro Volkswagen Golf a ve verzi GTi-6 i docela ceněný hot hatch. Jediné, co se o něm říci zrovna nedá, je, že by to bylo kdovíjak nádherné auto. Není ošklivý, ale skutečně krásný nebyl v roce 1993, kdy byl představen, a není ani dnes, po čtyřiadvaceti letech. Až na jeden, poněkud speciální kousek.
Tím je koncept 306 Break de Chasse, čtyřmístný shooting brake, představené v roce 1999 spolu s druhým faceliftem produkční 306. V podstatě to je třídveřový kombík, jako každé shooting brake, takže zadní boční okna jsou delší než ta přední a záď je provedena v rámci možností co nejelegantněji.
306 Break de Chasse měla příď v podstatě sériovou, oproti druhému faceliftu civilní 306 nevidíme žádné markantní změny. Odhadujeme, že dveře jsou velmi podobné těm na třídveřové produkční verzi. Od B-sloupků dozadu ale dostali designéři v podstatě volnou ruku. Výsledek si můžeme prohlédnout na fotkách - záď je nebývale elegantní, nejen na to, že jí za základ posloužil obyčejný hatchback nižší střední třídy. A světla velmi podobná těm na Peugeotu 607 jí velmi sluší.
V interiéru napsali designéři příběh velmi podobný. Palubní deska se od té v sériové 306 liší jen použitými materiály a barvami, tvary jsou stejné. I přední sedadla pocházejí ze série, jen dostala čalounění světle hnědou kůží a modrým semišem. Zadní sedadla jsou ale oproti sérii výrazně odlišná, a to také tím, že jsou tu jen dvě s mohutným středovým tunelem.
Samozřejmě se sklápějí a zvětší tak zavazadelník, který je rovněž čalouněný modrým semišem a nemá žádnou roletku. Co ale má, je dřevěná mřížka místo krytu rezervního kola ve svém dně. Nakolik by něco takového bylo v produkčním autě praktické, zůstává otázkou. Stejně jako, jestli popruhy na zadních stranách všech čtyř opěradel skutečně mohly být k něčemu dobré, nebo byly jen na parádu.
Co se týče pohonu, Peugeot pro 306 Break de Chasse zvolil tehdy zbrusu nový dvoulitr HDi, který sice byl přeplňovaný, ale nabídl jen 90 koní a 205 Nm. To bylo málo i na rok 1999 a nelze se divit času zrychlení na stovku 12 vteřin. 167koňový benzínový dvoulitr z verze GTi-6 by této elegantní verzi jistě slušel o něco víc.
Peugeot 306 se vyráběl do roku 2002, kdy ho nahradil designově nepříliš povedený a také o poznání méně úspěšný model 307. Break de Chasse tak mohl být sympatickým posledním výstřelem o poznání adorovanější 306. Bohužel, na výrobu nedošlo a zůstalo jen u jednoho jediného vyrobeného kusu, který dnes stojí v muzeu upadajíc v zapomnění. Škoda, kdyby jich vzniklo alespoň pár tisíc, mohl to být dnes zajímavý a ceněný kousek elegance ve třídě aut, kde se na krásu zase tak nehledí...
Dobrých fotografií 306 Break de Chasse je zoufale málo, obrázek o tomhle zapomenutém konceptu ale dají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 6 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 8 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 9 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 11 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha