Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat?

27.8.2016 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Horacio Pagani chtěl použitím agregátů z Affalterbachu uctít někdejšího prezidenta argentinského zastoupení Mercedesu. Víte, kdo jím byl?

Historii automobilky Pagani jsme se podívali na zoubek na sklonku minulého roku. Při té příležitosti jsme ovšem nerozvedli jeden aspekt, který vlastně dodnes zůstával tak trochu utajen. Na mysli teď nemáme kupříkladu nejvýznamnější technologický vynález podle zakladatele automobilky, v tomto směru Horacio Pagani již před lety zmínil obyčejné psací pero. Řeč je místo toho o motorech AMG.

Nejde přitom ani tak o objem, atmosférické plnění či přeplňování, ale prostý fakt, proč vlastně italská automobilka argentinského konstruktéra skončila právě u pohonných jednotek německé značky. Důvod je prostý a nejspíše vás překvapí, je jím Juan Manuel Fangio. Paganiho krajan a blízký přítel by totiž s třícípou hvězdou úzce propojený.

Jeden z nejlepších pilotů F1 všech dob získal pět titulů mistra světa, přičemž druhého a třetího dosáhl právě za volantem Mercedesu (v roce 1954 mu ale zpočátku pomáhalo Maserati). Navíc byl od poloviny 50. let prodejcem této značky, od roku 1974 prezidentem argentinského zastoupení a od roku 1987 dokonce čestným prezidentem celé značky.

Pokud tato fakta dosadíme do jedné roviny s prvními prototypy Paganiho supersportu, který Fangio pomáhal vyvíjet, pak vlastně užití agregátů AMG vůbec nepřekvapí, tato spolupráce se prostě nabízela. Šéf automobilky přitom nově uvedl, že tímto krokem chtěl uctít svého přítele, po němž prvotina firmy dokonce měla být pojmenována. Po Fangiově smrti se z ní z dříve zamýšleného Pagani Fangio F1 ale stalo Pagani Zonda.

Pagani přitom dodává, že u motorů AMG chce zůstat navždy, právě z úcty ke svému příteli, který mu kdysi pomohl rozjet jeho pozoruhodný automobilový byznys. My pak jen zmíníme, že o výrobu se starají speciálně proškolení technici v Affalterbachu, kteří pracují pouze na verzích pro italskou značku. Tyto pohonné jednotky se přitom od těch určených pro vozy Mercedesu konstrukčně i výkonově liší, ručně podepsaný štítek je však zdobí rovněž.

Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 1 - Juan Manuel Fangio vybrane 01Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 2 - Juan Manuel Fangio vybrane 02Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 3 - Juan Manuel Fangio vybrane 03Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 4 - Juan Manuel Fangio vybrane 04Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 5 - Juan Manuel Fangio vybrane 05Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 6 - Juan Manuel Fangio vybrane 06Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 7 - Juan Manuel Fangio vybrane 08Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 8 - Juan Manuel Fangio vybrane 10Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 9 - Juan Manuel Fangio vybrane 07
Juan Manuel Fangio byl Paganiho blízký přítel a zároveň respektovaný člověk u Mercedesu. Spolupráce s AMG se tak nejprve nabízela, nyní ji chce Pagani zůstat věrný právě z úcty k tomu, jak a díky komu se k ní dostal

Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 10 - Mercedes-Benz W196 Fangio 01Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 11 - Mercedes-Benz W196 Fangio 02Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 12 - Mercedes-Benz W196 Fangio 03Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 13 - Mercedes-Benz W196 Fangio 04Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 14 - Mercedes-Benz W196 Fangio 05Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 15 - Mercedes-Benz W196 Fangio 06Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 16 - Mercedes-Benz W196 Fangio 07Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 17 - Mercedes-Benz W196 Fangio 08Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 18 - Mercedes-Benz W196 Fangio 09
Fangiův závodní stroj z dílen Mercedesu

Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 19 - Pagani Zonda 760RSJX 01Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 20 - Pagani Zonda 760RSJX 02Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 21 - Pagani Zonda 760RSJX 03Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 22 - Pagani Zonda 760RSJX 04Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 23 - Pagani Zonda 760RSJX 05Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 24 - Pagani Zonda 760RSJX 06Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 25 - Pagani Zonda 760RSJX 07Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 26 - Pagani Zonda 760RSJX 08Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 27 - Pagani Zonda 760RSJX 09Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 28 - Pagani Zonda 760RSJX 10Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 29 - Pagani Zonda 760RSJX 11Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 30 - Pagani Zonda 760RSJX 12Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 31 - Pagani Zonda 760RSJX 13Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 32 - Pagani Zonda 760RSJX 14Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 33 - Pagani Zonda 760RSJX 15Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 34 - Pagani Zonda 760RSJX 16Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 35 - Pagani Zonda 760RSJX 17Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 36 - Pagani Zonda 760RSJX 18Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 37 - Pagani Zonda 760RSJX 19Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 38 - Pagani Zonda 760RSJX 20Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 39 - Pagani Zonda 760RSJX 21Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 40 - Pagani Zonda 760RSJX 22Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 41 - Pagani Zonda 760RSJX 23Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat? - 42 - Pagani Zonda 760RSJX 24
Motor AMG jsme si mohli lépe prohlédnout třeba pod kapotou Pagani Zonda 760RSJX, kde ze 7,3 litrů objemu dával k dobru 760 koní

Zdroj: Auto Guide

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama