Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tak končí vykoupené VW s TDI. Opuštěné čekají v obrovských kvantech na smrt
24.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Statisíce Volkswagenů s TDI může v USA zachránit jen zázrak. VW v něj zjevně doufá, a tak je skladuje, kde se jen dá, po celých Státech.
Největší skandál v dějinách Volkswagenu je nyní už skoro rok a půl starou historií. Přesto má daleko ke svému konci - v Evropě tedy bylo nalezeno „konečné řešení”, přesto se občas ozývají hlasy, že by tak úplně konečné být nemuselo. Své závěry má aféra i v místech, kde se zrodila, ve Spojených státech, kde už je od loňského roku jasné, co se stane s motory 2,0 TDI vybavenými podvodným software. Jejich osud na papíře je ale věc jedna, vidět jejich konec na vlastní oči je trochu něco jiného.
Němci auta už po mnoho týdnu čile vykupují a až na drobné zádrhele jde vše podle plánu. Poslední informace od soudu, který na rozuzlení celé aféry z pohledu zákazníků dohlíží, VW už koncem roku reálně vykoupil 200 tisíc aut. Dnes jich může být více - může jít o 250 tisíc či ještě více vozů, výsledek bude ale tak jako tak jeden: vykoupeno musí být okolo 400 tisíc automobilů s motory TDI, aby celá aféra mohla být označena za ukončenou.
A to spousta aut. Sakramentsky velká spousta aut.
Kdybychom je poskládali za sebe s očekávanou délkou 4,5 metru na jedno (jsou tu Passaty, Jetty, Golfy, Beetly, sem tam nějaké Audi...), dojdeme ke šňůře vozů měřící 1 800 kilometrů. To je jako bychom auty zaplnili skoro celou cestu z Prahy do Moskvy. Všechna tahle auta musí VW někde uložit, protože mu podmínky výkupu dávají jen velmi malý manévrovací prostor - auta může buď v USA opravit a prodat jako ojetá, nebo je tam může zlikvidovat a použít na díly vše krom motorů. Leckdo si proto myslel, že Němci budou vykoupená auta, šrotovat, protože... kam s nimi. Ale oni to nedělají, věří, že je budou schopni opravit a prodat, a tak je skladují.
Pochopitelně, na uskladnění takového kvanta aut nebude stačit záchytné parkoviště v Kunraticích. Popravdě, pokud bychom každému měli vyhradit konzervativní plochu 10 m2, jsme na 4 čtverečných kilometrech, takové parkoviště neexistuje ani v Rusku. A tak si VW pronajal různé neobvyklé plochy po celých Spojených státech, kam vozy postupně silážuje.
Kolega David Tracy z Jalopniku dal spolu se Samem Hillem a Nathanem Brownem, lidmi z amerických automobilových fór, dohromady fotky tří míst, kde Volkswagen tato auta evidentně skladuje. A ty snímky berou dech. Je to pohled na zřejmě „jen” tisíce aut (jen proto, že celkově jich bude ještě mnohem, mnohem více), přesto musí každého člověka se srdcem bijícím pro auta tyto pohledy rmoutit. Jsou to často zánovní či svěže vypadající stroje, které byly předurčeny k tomu „natáčet” statistíce kilometrů, teď mohou jen opuštěné a nikým nechtěné na opuštěných parkovištích čekat na zázrak.
Podívejte se na to sami na přiložených snímcích ze třech míst - opuštěného parkoviště zpustošeného stadionu Pontiac Silverdome v Michiganu, staré vojenské základy Norton, dnes součásti letiště San Bernardino v Kalifornii a přístavu Baltimore v Marylandu.
Mohou se auta z těchto obřích odstavných ploch ještě někdy vrátit do provozu? Upřímně řečeno, nevěříme tomu, ale doufejme v to, ať už si o Volkswagenu, TDI a jeho podvodu myslíme cokoli. Žádné auto si nezaslouží zhynout předčasně, natož takto smutným způsobem - sama auta nikdy za nic nemohou....
Snímky z parkoviště u opuštěného stadionu Pontiac Silverdome






Snímky z opuštěné Norton Air Force Base
Snímky z odstavné plochy Port of Baltimore
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 12 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva