Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tak končí vykoupené VW s TDI. Opuštěné čekají v obrovských kvantech na smrt
24.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Statisíce Volkswagenů s TDI může v USA zachránit jen zázrak. VW v něj zjevně doufá, a tak je skladuje, kde se jen dá, po celých Státech.
Největší skandál v dějinách Volkswagenu je nyní už skoro rok a půl starou historií. Přesto má daleko ke svému konci - v Evropě tedy bylo nalezeno „konečné řešení”, přesto se občas ozývají hlasy, že by tak úplně konečné být nemuselo. Své závěry má aféra i v místech, kde se zrodila, ve Spojených státech, kde už je od loňského roku jasné, co se stane s motory 2,0 TDI vybavenými podvodným software. Jejich osud na papíře je ale věc jedna, vidět jejich konec na vlastní oči je trochu něco jiného.
Němci auta už po mnoho týdnu čile vykupují a až na drobné zádrhele jde vše podle plánu. Poslední informace od soudu, který na rozuzlení celé aféry z pohledu zákazníků dohlíží, VW už koncem roku reálně vykoupil 200 tisíc aut. Dnes jich může být více - může jít o 250 tisíc či ještě více vozů, výsledek bude ale tak jako tak jeden: vykoupeno musí být okolo 400 tisíc automobilů s motory TDI, aby celá aféra mohla být označena za ukončenou.
A to spousta aut. Sakramentsky velká spousta aut.
Kdybychom je poskládali za sebe s očekávanou délkou 4,5 metru na jedno (jsou tu Passaty, Jetty, Golfy, Beetly, sem tam nějaké Audi...), dojdeme ke šňůře vozů měřící 1 800 kilometrů. To je jako bychom auty zaplnili skoro celou cestu z Prahy do Moskvy. Všechna tahle auta musí VW někde uložit, protože mu podmínky výkupu dávají jen velmi malý manévrovací prostor - auta může buď v USA opravit a prodat jako ojetá, nebo je tam může zlikvidovat a použít na díly vše krom motorů. Leckdo si proto myslel, že Němci budou vykoupená auta, šrotovat, protože... kam s nimi. Ale oni to nedělají, věří, že je budou schopni opravit a prodat, a tak je skladují.
Pochopitelně, na uskladnění takového kvanta aut nebude stačit záchytné parkoviště v Kunraticích. Popravdě, pokud bychom každému měli vyhradit konzervativní plochu 10 m2, jsme na 4 čtverečných kilometrech, takové parkoviště neexistuje ani v Rusku. A tak si VW pronajal různé neobvyklé plochy po celých Spojených státech, kam vozy postupně silážuje.
Kolega David Tracy z Jalopniku dal spolu se Samem Hillem a Nathanem Brownem, lidmi z amerických automobilových fór, dohromady fotky tří míst, kde Volkswagen tato auta evidentně skladuje. A ty snímky berou dech. Je to pohled na zřejmě „jen” tisíce aut (jen proto, že celkově jich bude ještě mnohem, mnohem více), přesto musí každého člověka se srdcem bijícím pro auta tyto pohledy rmoutit. Jsou to často zánovní či svěže vypadající stroje, které byly předurčeny k tomu „natáčet” statistíce kilometrů, teď mohou jen opuštěné a nikým nechtěné na opuštěných parkovištích čekat na zázrak.
Podívejte se na to sami na přiložených snímcích ze třech míst - opuštěného parkoviště zpustošeného stadionu Pontiac Silverdome v Michiganu, staré vojenské základy Norton, dnes součásti letiště San Bernardino v Kalifornii a přístavu Baltimore v Marylandu.
Mohou se auta z těchto obřích odstavných ploch ještě někdy vrátit do provozu? Upřímně řečeno, nevěříme tomu, ale doufejme v to, ať už si o Volkswagenu, TDI a jeho podvodu myslíme cokoli. Žádné auto si nezaslouží zhynout předčasně, natož takto smutným způsobem - sama auta nikdy za nic nemohou....
Snímky z parkoviště u opuštěného stadionu Pontiac Silverdome
Snímky z opuštěné Norton Air Force Base
Snímky z odstavné plochy Port of Baltimore
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.