Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle vypadalo jedno z prvních Ferrrari. Teď může být vaše, za čtvrt miliardy
4.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari je dnes ohromně slavná značka, asi nejcennější automobilové jméno vůbec. Nějak to ale všechno muselo začít, model 166 MM byl u toho.
Dekády stará auta jsou vždycky cennější, když je na nich toho co nejvíc originálního a když je známa co největší část jejich historie. A samozřejmě, když to je nějaký vzácný kousek. To všechno platí o Ferrari 166, o kterém dnes bude řeč.
Nejde o úplně první automobilové dílo Enza Ferrariho a nejde ani o úplně první vůz, který nesl jeho jméno, tím byl model 125 S. Typ 166 byl ale jeho přímou evolucí a první opravdu úspěšný závodní stroj - není od vůbec věci od věci říci, že právě tady to všechno začalo a nebýt úspěchu 166, těžko bychom se dočkali čehokoli z toho, co jej následovalo.
Na fotkách níže se díváte na stroj, který si celým jménem říká 166 MM Barchetta by Touring a má číslem šasí 0058 M. Je to sedmadvacáté Ferrari 166 MM - od Mille Miglia - z 32 vyrobených a zároveň 23. z 25 kusů postavených milánskou karosárnou Touring. Pod kapotou má dvoulitrový dvanáctiválec Colombo, který měl původně, jak vidno z výrobních dokumentů z roku 1950, jeden karburátor Weber 36 DCF/1.
Prvním vlastníkem byl Marco Dallorso, majitel firmy zabývající se stavbami silnic v italském Janově. Nedlouho poté byl vůz darován Eugeniu Castellotimu, nadějnému závodníkovi. Ten s ním v roce 1951 závodil v Mille Miglia a dojel na šestém místě ve své třídě. Pak nechal namontovat nové, závodní sání s třemi karburátory Weber, převodovku s jinou kulisou řazení a jinou kapotu.
Ve stejném roce se účastnil několika dalších závodů v Evropě včetně Coppa della Toscana a Giro delle Calabrie a v obou těchto podnicích skončil třetí ve své třídě. Do Mille Miglia se vůz vrátil znovu v roce 1953, tentokrát s Ambrogiem Arosiem a Italem Di Giuseppem na palubě, ale kvůli drobné nehodě nedojel. Po opravě putoval do Spojených států, kde ho koupil dr. Raymond Craycroft z kalifornského Berkeley.
Craycroft s vozem také závodil, mimo jiné i v programu silničních závodů Pebble Beach, a v roce 1966 ho koupil Larry Taylor. Vlastnil ho jedenáct let, než ho prodal Edu Gilbertsonovi, který ho začal vystavovat. Zavítal i na slavnou Pebble Beach Concours d'Elegance a v roce 1979 tam získal cenu Hanse Tannera.
Vůz byl v roce 1994 součástí výstavy „Ferrari: silniční vozy s V12 vpředu” v Behringově automobilovém muzeu. Od té doby bylo na spoustě srazů a přehlídek, v Coloradu Springs v roce 2000, už v rukou Lorenza Zambrana, získalo cenu Ferrari Legend a cenu Luigiho Chinettiho. A ani to zdaleka nebyl konec výstavních úspěchů tohoto kousku.
Ferrari 166 MM se zřídka objeví na prodej a i mezi těmito vzácnými kousky je stroj s takhle dobře známou historií raritou. Všechno je tu originální, všechno je zdokumentované, od původní výroby přes úpravy až po závody, kterých se před šesti dekádami tohle auto účastnilo. Nabízí lístek na první místa nejprestižnějších přehlídek elegance světa. Bez nadsázky.
Samozřejmě, není zadarmo - bude na prodej v aukci pořádané domem RM Sotheby's a odhad ceny míří mezi 8 a 10 milionů dolarů, tedy 204,2 - 255,2 milionu korun. Máte-li zájem, stránka vozu je zde a bude k mání na aukci na Amelia Island, konané 10. - 11. března letošního roku. Je ale možné, že cena zamíří ještě výše. Je to jedno z nejcennějších Ferrari vůbec a pořádný automobilového dějepisu současně...




































Tahle 166 MM Barchetta má dokonale zdokumentovanou historii
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 7 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 4 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 5 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 7 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 8 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB