Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tato dvě úžasná auta mají společného víc než jen zbarvení. A obě můžou být vaše
16.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
I když se to na první pohled nezdá, tuto závodní rodinku nespojují jen barvy Martini. Je krásnou možností vrátit se 40 let zpět v čase.
Pokud vám dnešní auta nic neříkají a marně vzpomínáte na atmosféru závodů z hloubi minulého století, máme pro vás skvělý lístek na vlak do minulosti. Sestává ze dvou úchvatných částí, přičemž tou cennější je Porsche 934/5 z roku 1976, o trochu civilnější bratříček výrazně upraveného závodního modelu 935 postaveného na základech dobové 911. Vznikl pro skupinu 4, kam směla silniční auta s určitými lehčími úpravami, a byl to slavný nástupce slavného typu 911 Carrera RSR.
Kousek, který máme dnes před sebou, má číslo šasi 930 6700478. Podle původního ONS-Wagenpassu údajně jel jen tři závody v roce 1977 - International ADAC-Eifelrennen na Nürburgringu, Flugplatzrennen v Mainzu-Finthenu a ADAC-Rundstreckrennen na letišti Diepholz. Poté bylo odstaveno a mnoho let nejezdilo vůbec.
Bylo tomu tak do doby, než ho koupil profesor Michael Rudnig. Ten ho nechal zrenovovat a připravit pro historické závody a od roku 2006 se jich účastnil. Tehdy byl vozu také vystaven nový DMSB-Wagenpass. Oba průkazy jsou přiloženy k autu, stejně jako dokumenty k německé veteránské registraci vozu; všimněte si na některých fotkách standardní německé veteránské značky, rozpoznatelné podle písmena H úplně vpravo.
Rudnig s vozem jel závod AvD-Oldtimer Grand Prix na Nürburgringu v roce 2008 a také FHR-Langstreckencup na Hockenheimringu v roce 2007, mimo řady jiných. O účasti na druhém zmíněném závodě vyšel článek v německém magazínu Motor Klassik, a to v prosinci 2007. Je v něm barvitě popsána brutální síla, která se dostaví po mohutné prodlevě turba. Konkrétní výkon není znám, ale Rudnig ho údajně odhaduje okolo 450 koní v 7 tisících otáčkách.
Jestli vůz jezdil i v druhé dekádě 21. století, nemáme zprávy, ale dovolíme si to označit za pravděpodobné. Podle fotek je ve velmi dobrém stavu, takže se dá očekávat i slušná suma, za kterou změní majitele na aukci Spa Classic, pořádané domem Bonhams tento víkend. Odhad míří mezi 320 a 400 tisíc Eur, tedy 8,5 - 11 milionů korun.
Jistě zajímavý stroj, co je ovšem zajímavější, k tomuto Porsche můžete přihodit i dobový servisní vůz ve stejných barvách Martini. Je to Transporter generace T2, prodávaný na stejné události a přímo přestavěný tak, aby sloužil jako servisní zázemí pro závody. Má dokonce i tažné zařízení, takže utáhne i přívěs s onou 934/5.
Aby to zvládl, má v útrobách pozoruhodné pojítko s obstarávaným závoďkám. Říká si Volkswagen/Porsche Transporter, protože i když je to zvenčí pouze Volkswagen, v útrobách má motor z Porsche - plochý čtyřválec o objemu 2,1 litru a výkonu 110 koní, který prý pochází z Porsche 914. Právě díky němu nemá problém utáhnout další auto.
Tenhle vůz může být váš podle odhadu domu Bonhams za cenu mezi 45 a 55 tisíci Eury, tedy 1,2 - 1,5 milionu korun. Dá se klidně přestavět i na obytný a až někam pojedete tímhle busem a na přívěsu budete mít onu 934/5, obdivné pohledy a palce nahoru kolem sebe jistě nespočítáte...
Porsche 934/5 je historický závoďák par excellence, ovšem s cenou, kterou za něj zaplatíte, je opravdu potřeba dávat pozor, abyste ho na goodwoodském závodě do vrchu neposlali do zdi a nevezli ho domů na přívěsu za „jeho” Transporterem v troskách
Zdroje: Bonhams poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva