Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle je nejrychlejší BMW v Německu, stará 3 E30 dá 0-200 za 6 s
7.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Chcete-li mít nejrychlejší BMW, můžete sáhnout po sériové M6. A nebo vzít starou trojku E30 a stvořit něco dokonale ďábelského.
Nejrychlejším sériovým BMW dneška i tím, které kdy opouštělo brány továren značky, je současné kupé M6. Je navzdory své velikosti i řidičsky zajímavé, alespoň ve verzi s manuální převodovkou, kterou jsme kdysi testovali, především je ale vážně rychlé. Nejrychlejším BMW v Německu ale dnes žádný z těchto strojů není - všechny se prý musí sklonit před strojem, který ve své původní formě vznikl skoro před 30 léty.
Je to řada 3 E30 kupé, o kterou má i dnes zájem spousta začínajících petrolheadů. Když se po takovém autě začnete porozhlížet, musíte se prohrabat tisíci inzerátů nabízejícími auta více či méně stižená tuningem. Najít sériový kousek je nezáviděníhodný úkol, občas se ale objeví stroj, který je upravený jen lehce a vkusně. Anebo jiný, který je změněný od pneumatik po střechu a přesto nad ním jen stěží ohrnete nos. Přesně o tom si dnes povíme.
Modrý stroj, který si můžete prohlédnout na obrázcích a videích, není na prodej, ale podle svého autora to je skutečně nejrychlejší německá E30. Autora určitě znáte, baví-li vás extrémní tuning německých aut - je jím Boba Kettler a jeho firma Boba Motoring. Stojí za tisícikoňovým Golfem II se čtyřkolkou a DSG nebo třeba za jiným Golfem II, který zrychlí ze 100 na 200 km/h za tři vteřiny.
Na rozdíl od těchto Golfů však je Bobou vyladěná řada 3 zadokolkou. S výkonem se ale ani tak nebojí extrémních met - má 1 006 koní a 972 Nm z 3,6litrového řadového šestiválce S38B36, který se montoval do modelu M5 generace E34. Standardně tento motor dával 315 koní, po úpravě má ale víc než trojnásobek. Samozřejmostí je velké turbo, je tu kousek Precision PT8285, který dává 1,5 baru tlaku.
Výkon 1 006 koní platí při použití standardního benzínu, když ale natankujete bioethanol E85, dostanete se údajně někam nad 1 050 koní. Taková porce síly, třebaže na asfalt putuje jen přes zadní kola, stačí ke čtvrtmíli za 9,19 vteřiny s cílovou rychlostí 256,74 km/h, jak je možno vidět i na následujícím obrázku. Ten také ukazuje časy zrychlení z klidu - na stovce je za 2,3 s, na dvoustovce za 6 s a na 250 km/h to trvá 9 vteřin.

Dynamika téhle E30 je fantastická
V praxi vám to předvede první z videí níže, na dalším se pak můžete podívat, jak brutální pružné zrychlení tohle auto nabídne. A že mu sériový přístrojový štít zoufale, ale opravdu zoufale nestačí. Ostatně, akceleraci tohoto vozu by nestačilo ani jeno z 10 nejlepších sériových aut ve zrychlení 0-200 km/h, i Koenigsegg One:1 je pomalejší.
Motor není jediná neoriginální věc, pochopitelně. Je tu také automatická nebo poloautomatická převodovka; žádné údaje o ní nemáme, ale na videu není vidět ruční řazení, takže je na místě předpokládat nějakou automatiku. Podobně nejsou známy úpravy zbytku pohonného ústrojí ani podvozku, ale jistě budou zahrnovat zesílení všech komponent, aby nálož výkonu zvládly.
V kabině vidíme ochrannou klec, závodní sedačky a spoust dalších úprav tak, aby bylo auto co nejlehčí a zároveň mělo co nejlepší pasivní bezpečnost. Jinak je informací o tomto ďábelském stroji minimum a u fotografií to platí podobně - Boba Motoring podstatně častěji prezentuje své vyladěné Volkswageny. Vezměme tedy zavděk aspoň tím málem, tohle auto skutečně stojí za pozornost...









Tohle BMW řady 3 E30 je prý nejrychlejší v Německu. Sériové není ani náhodou
Zdroj: Boba Motoring@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 5 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Návrat po 78 dnech 10:41
- Největší talent superbiků 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
Nejnovější články
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před hodinou
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 2 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 4 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 5 hodinami
Co se stalo s taxíky bez řidiče poté, co město zasáhl pouhý výpadek proudu, je poněkud děsivé
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
