Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s

(+ videa) Pořád je to Brouk, pořád je to silniční auto a pořád má plochý čtyřválec VW. Jenže tenhle má pod kapotou motor s 1 000 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s

4.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Pořád je to Brouk, pořád je to silniční auto a pořád má plochý čtyřválec VW. Jenže tenhle má pod kapotou motor s 1 000 koní.

Původní Volkswagen Brouk, nejprodávanější automobil historie, vznikl ve zhruba 21,5 milionu kusů a měl umět převážet rodinu i po dálnici. Na čtvrmíle jeho sotva čtyřicetikoňový motor nikdy stavěn nebyl, takže se časy tohoto auta na této vzdálenosti pohybují okolo dlouhých 22 sekund. Kromě těchto vlastností má Beetle také miliony fanoušků po celém světě a některé z nich zároveň baví čtvrtmílové sprinty. Asi tušíte, kam míříme.

Fialový stroj, který vidíte na fotkách, je podle dostupných zpráv nejrychlejším silničním Broukem na světě. A nevznikl ve Spojených státech, nýbrž ve Švédsku, rukama konstruktéra Tora Øyvinda Skinneho. Ovšem, při něčem pomáhal bratr, protože Tor Skinne je téměř slepý. Před lety ale údajně závodil i v USA, takže o zkušenosti u něj jistě nouze není.

Tenhle Brouk může normálně na silnici, samozřejmě jsou předtím odmontovány závodní pneumatiky, ohromné křídlo a zadní kolečka proti převrácení. Silnice ale není to, proč byl stvořen, to jsou čtvrtmílové sprinty. Před pár lety, když tenhle stroj poprvé dosáhl rekordu mezi Brouky, byl jeho čas 9,03 vteřiny s cílovou rychlostí 256 km/h. Dnes je trochu jinde - rekord stále drží, ale s hodnotou 8,02 s a cílovou rychlostí 281,4 km/h. A už po 200 metrech jede přes 220 km/h...

Motor je stále umístěn vzadu podélně a stále to je čtyřválcový boxer, stejně jako v sériovém stavu. Jenže to není původní motor Beetlu, nýbrž Volkswagen WBX, tedy Wasserboxer, vodou chlazený čtyřválcový boxer, který se používal v Transporteru T3. Existovaly dvě verze o objemu 1,9 a 2,1 litru, která je v tomhle Brouku, nevíme. Jistě je ale motor upraven do takové míry, že na něm bude sériový tak možná blok a olejová vana. Ostatně, celé auto doznalo ohromných úprav, sériová je v podstatě jen příď a podlaha. A dlouho bylo sériové také odpružení, což je pozoruhodné.

Co ale víme, je, že když zajel onen devítivteřinový čas, výkon byl 850 koní a 1 122 Nm. Pro stažení času o další vteřinu bylo jistě zapotřebí vyššího výkonu, který se má pohyboval kolem tisícovky koní. To všechno se přenáší na zadní kola přes manuální pětikvalt Porsche G50 - standardní pětikvalt s kulisou řazení, jakou máme ve svých autech všichni. Tím úctyhodnější jsou výkony Jense Brandstorpa, který s tímhle Broukem čtvrtmílové sprinty jezdí. Určitě to nebude nic snadného, jak se můžete podívat na videích níže. Jen pozor, ať pár mrknutími oka o všechno nepřijdete...


Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 1 - tor oyvind skinne beetle 01Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 2 - tor oyvind skinne beetle 02Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 3 - tor oyvind skinne beetle 03Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 4 - tor oyvind skinne beetle 04Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 5 - tor oyvind skinne beetle 05Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 6 - tor oyvind skinne beetle 06Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 7 - tor oyvind skinne beetle 07Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 8 - tor oyvind skinne beetle 08Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 9 - tor oyvind skinne beetle 09Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 10 - tor oyvind skinne beetle 10Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 11 - tor oyvind skinne beetle 11Tohle je nejrychlejší silniční VW Brouk, 0-280 km/h dá za 8 s - 12 - tor oyvind skinne beetle 12
Brouk Tora Skinnera své stovky koní neskrývá

Zdroj: S2forum

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.