Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle řazení patří nejvzácnějšímu Fordu Mustang vůbec. Objeven byl nedávno
24.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to legenda svého druhu a jakýkoli takto zachovalý kus první generace je dnes cenný. Tento je ale výjimečný, asi ten nejvýjimečnější ze všech.
Všeliká auta můžou být vzácná, ale ať se nějakého modelu nebo nějaké verze vyrobilo sebeméně, první je vždycky jen jedno. Když se navíc jedná o legendu jako Ford Mustang, zájem sběratelů bude rozhodně větší, než třeba o první kus... Dacie Sandero.
Právě takový vůz máme před sebou nyní - dle VIN první Ford Mustang kupé vůbec. Jeho VIN je 5F07U100002, je to tedy druhý Mustang v pořadí. Ten úplně první je kabriolet, má 5F08F100001, je v majetku automobilky Ford a ruku na srdce, není tak zajímavý - ke správnému pony caru patří uzavřená karoserie. Jedním dechem tedy musíme dodat, že VIN u Fordu nutně nemusí určovat pořadí, ve kterém auta sjíždějí z výrobní linky. Jenže který Mustang kupé sjel z výrobní linky jako první, se při renovaci zjistit nepodařilo, a tak rozhoduje číslo.
Tohle je prostě „ten první” a právě to jej činí tak cenným. Je to úplný začátek legendy jménem Mustang a už jeho životní příběh je pozoruhodný. Začíná zkraje roku 1964 v továrně Allen Park Pilot, kde zrovna probíhal vývoj výrobního procesu nového kompaktního sporťáku. Přesně neznámý počet kusů, mezi 150 a 180, tam bylo částečně sestaveno v rámci předprodukční výroby, všechny s vyraženým datem výroby 5. března. Pak byly, stále nehotové, dopraveny do továrny v Dearbornu, kde byly dokončeny.
Odtud se vypravily do různých míst USA a Kanady na veřejnou premiéru, která byla naplánována na 17. dubna 1964. Tenhle konkrétní hardtop v modré Caspian, s 2,8l řadovým šestiválcem, třístupňovým manuálem a 13" koly, pak měl zamířit po železnici do dealerství Brown Brothers Ford v kanadském Vancouveru. Nějakým nedopatřením ale skončil u Whitehorse Motors v Yukonu v květnu 1964, takže oficiální představení propásl.
Whitehorse Motors ho nevrátilo, nainstalovalo ohřívač bloku motoru a používalo ho jako předváděcí vůz. Na jaře roku 1965 byl prodán. Pak fungoval prostě jako auto, celkem dvanáctkrát změnil majitele, až se v roce 1997 dostal do rukou Boba Frii. I toho ale až později zaujalo VIN, které vypadalo, jako že pochází z počátků výroby.
Když se pak Fria pustil do kompletní renovace, narazil na několik svarů a dalších detailů, které na normální Mustang z té doby nepatří. Začal tedy pátrat po historii tohoto konkrétního kusu a zjistil, že to je jeden z oněch 150 - 180 předprodukčních kousků, a konkrétně dle VIN druhý Mustang a zároveň první s pevnou střechou vůbec.
Nyní tak máme před sebou úplně první Ford Mustang kupé, kvalitně zrenovovaný a uvedený přesně do původní podoby. Bude na prodej v aukci pořádané domem Mecum a odhad finální ceny neznáme, ale že bude nízká, v žádném případě neočekávejte - miliony amerických dolarů jsou prakticky jistotou. První je totiž vždycky jen jeden...











Tenhle Mustang je unikátní svým VIN - je to první hardtop neboli kupé vůbec. A je pečlivě zrenovovaný
Toto je člověk, který jej objevil, zrenovoval a nyní i prodává
Zdroj: Mecum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
dnes73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
před 6 hodinamiStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 7 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 9 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 10 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12