Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno

Tohle auto je v historii už zapsáno jako poslední Ferrari, které vyhrálo v Le Mans. A zapsat se do ní může znovu, jako nejdražší automobil všech dob.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno

30.9.2017 | Petr Prokopec | 13 příspěvků

Tohle auto je v historii už zapsáno jako poslední Ferrari, které vyhrálo v Le Mans. A zapsat se do ní může znovu, jako nejdražší automobil všech dob.

Na počátku 60. let minulého století Enzo Ferrari souhlasil s prodejem své firmy Fordu. Ten kvůli tomu utratil nemalé finance za firemní audit a dohoda se začala rýsovat, nicméně poté mezi oběma stranami nastala rozepře ohledně budoucího směřování závodní divize. Ferrari následně od prodeje ustoupil, což velmi nepotěšilo Henryho Forda II.legendárního modelu a v konečném důsledku vedlo ke zrodu dnes legendárního modelu GT40.

Tento vůz ukončil několik let trvající nadvládu Ferrari v Le Mans, které zde naposledy celkově vyhrálo v roce 1964. Byli u toho závodní jezdci Jean Guichet a Nino Vaccarella a především speciál 275 P. Konkrétně pak vůz se šasí č. 0816, který spadal do rozsáhlé sbírky dnes již zesnulého Pierra Bardinona. Ten se na sklonku 60. let začal specializovat na značku Ferrari, zejména pak na její závodní stroje.

Bardinon se mimo jiné stal i majitelem Ferrari 335 S Scaglietti, které bylo před dvěma roky draženo v Paříži. Nový majitel za něj tehdy zaplatil 32 075 200 Eur (cca 835 490 000 Kč), [[0000021256 historicky rekordní částku. Ferrari 275 P by však na témže místě a při téže akci, jen v únoru 2018, mohlo přepsat veškeré historické tabulky. Právě závodní minulost vozu by mohla cenu vyhnat až na nějakých 40 milionů Eur (1,04 miliardy korun).

Bardinon vůz držel na svém panství Mas du Clos ve středu Francie, kde si dokonce vybudoval závodní okruh a kde shromáždil hned čtyři z devíti vítězů Le Mans. Kromě nich vlastnil na 50 závodních strojů Ferrari a Enzo dokonce říkával, že nemusí pro tyto vozy budovat muzeum, neboť bohatý Francouz to udělal za něj. Sbírka pak mimo ně zahrnovala stovky dalších vozů, některé ovšem musí Bardinonovi potomci rozprodat kvůli tomu, aby mohli zaplatit vysokou dědickou daň. Právě proto některé výjimečné stroje míří do aukcí.

Ferrari 275 P je jedním z největších klenotů kolekce a vedle bohaté historie umí zaujmout i technikou. O jeho pohon se stará dvanáctiválec o objemu 3,3 l. Gioachino Colombo, jeho konstruktér, mu nadělil šest karburátorů Weber a motor s nimi produkoval 320 koní. Ty na zadní kola mířily skrze pětistupňový manuál. Vůz vážil pouhých 755 kilo a není překvapivé, že v Le Mans dosáhl průměrné rychlosti 196,638 km/h.

Po slavném vítězství v roce 1964 daný exemplář zamířil do Ameriky, kde úspěšně závodil po dalších pět let. Poté jej již převzal Bardinon, který jej udržoval v perfektním stavu a v jeho sbírce zůstalo skoro celých 50 let. Spekulacím o překonání veškerých aukčních rekordů se tedy nemůžeme divit, byť zatím není nikterak jisté, zda k něčemu takovému opravdu dojde. Ještě se totiž musí najít aspoň jeden člověk, který za tento vůz „vysází na stůl” pře miliardu korun...

Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 1 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 01Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 2 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 02Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 3 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 03Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 4 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 04Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 5 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 05Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 6 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 06Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 7 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 07Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 8 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 08Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 9 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 09Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 10 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 10Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 11 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 11Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 12 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 12Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 13 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 13Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 14 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 14Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 15 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 15Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 16 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 16Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 17 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 17Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 18 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 18Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 19 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 19Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 20 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 20Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 21 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 21Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 22 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 22Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 23 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 23Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 24 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 24Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 25 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 25Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 26 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 26Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 27 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 27Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 28 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 28Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 29 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 29Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 30 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 30Toto je Ferrari za miliardu. 48 let stálo v soukromé sbírce, teď musí být prodáno - 31 - Ferrari 275 P 1964 na prodej 31
Ferrari 275 P se startovním číslem 20 se v roce 1964 postaralo o poslední celkové vítězství značky v Le Mans

Zdroj: Artcurial

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše