Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ve skladě bylo objeveno sotva jeté, vzácné Porsche. Může být vaše jako nové, nebo také ne
8.12.2019 | Petr Prokopec
Strávilo dekády na jednom místě, což znamená, že s ním nikdo nejezdil, ale také se o něj nikdo pořádně nestaral. Po objevení je nyní ukázkou nových trendů ve světě sběratelů vzácných aut.
Nálezy výjimečných aut v opuštěných objektech nejsou v posledních letech až tak výjimečné, po jejich objevení ale obvykle přichází tak trochu nerudovská otázka: Co s nimi? Někteří sběratelé preferují vůz koupit ve stavu, v jakém byl objeven, neboť jen to z něj dělá onu raritu poznamenanou časem. Jiní by jej ale raději příležitostně používali a těžili z toho, že s autem dekády nikdo nejezdil a měli jej k dispozici v renovovaném stavu co nejbližším tomu továrnímu.
Volba toho i onoho postupu připraví prodejce o část potenciálních kupců, a tak se ve světě sběratelů vzácných aut začíná prosazovat nový trend, který razí třeba britský specialista Thornley Kelham. Ten se věnuje renovacím starých aut a u objevených vozů si mohou kupci sami zvolit, co se s nimi stane. Auto je nabídnuto ve stavu, v jakém bylo nalezeno, současně je ale možné si jej nechat různým způsobem přímo u Kelhama opravit. Kupříkladu zvolit kompletní renovaci techniky, ale zachování vzhledové patiny. A nebo cokoli, co vás napadne.
Asi nejlépe vystihuje Kelhamovy možnosti aktuální nabídka, do které se dostalo dnes vzácné Porsche 356 A z roku 1959. To za uplynulých šedesát let najelo pouhých 7 888 mil (14 040 km), což by mohlo naznačovat špičkový stav. Do takového má ovšem toto kupé opravdu daleko, neboť dekády bylo odstaveno ve skladišti, kde bylo teprve nedávno objeveno. Jeho patina dělá z vozu nezaměnitelný originál, což ostatně ocenili i návštěvníci přehlídky Concours of Elegance, jež se konala v Hampton Court Palace. Právě proto může být zachována. A nebo také nemusí.
Pokud si to tedy zákazník bude přát, dojde na speciální inspekci karoserie, během které je prověřována míra koroze. V případě, že nemusí dojít na vyvařování a náročnější opravy, projdou jednotlivé panely pouze broušením a následně jsou nalakovány průhledným lakem. Podobně pak Kelham může postupovat také v interiéru. Stejně jako lze zvolit částečnou i úplnou renovaci, během které je celá kabina přečalouněna. Zároveň přitom projde zesílením podvozek, nově postaven je i motor.
Také v těchto chvílích můžete vstoupit do hry, a to dalšími svými tužbami, jež je britský specialista schopen naplnit. Pokud tedy nebudete chtít absolutní originál, kterým tímto Porsche je, můžete sáhnout také po moderních brzdách i podvozkových komponentech, zatímco původní atmosférická jedna-šestka projde lehčím tuningem. V kombinaci se zrezlou karoserií a ošoupanou kůží čí látkou v kabině tak německé kupé může přivádět k úžasu nejednoho návštěvníka automobilové show.
Lze už jen dodat, že nabízený exemplář má volant vpravo, nalezen však byl ve Spojených státech. Dáno je to tím, že původně se jeho majitelem stal hráč ragbyového týmu British Lions Frank Sykes. Ten však ostrovní království opustil ve prospěch Ameriky a vůz si samozřejmě vzal sebou. Po nějaké době ovšem došlo k jeho uzavření do skladiště, kde odpočíval po zhruba 30 let. A jelikož Sykes před dvěma lety zemřel, zjistili pozůstalí teprve poté, že jej stále vlastní.
Na kolik vás tento unikát vyjde, závisí jen na vašich tužbách. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby spárování patiny s moderními komponenty vycházelo nejdráže. V takové chvíli by totiž muselo dojít i na rozvedení nových elektrických okruhů, neboť nabízena je také možnost klimatizace či posilovače řízení. Čtyřstupňová manuální převodovka pak zůstane na svém místě asi jen při zachování původního výkonu.













Britský specialista nabízí unikátní možnost uchování patiny na starých vozech, je to nový trend ve světě sběratelů. Toto Porsche 356 A tak již svůj zevnějšek na první pohled měnit nemusí, pod kapotu se ale mohou nastěhovat i moderní komponenty
Zdroj: Thornley Kelham
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 28 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
