Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá
10.2.2019 | Mirek Mazal
V době downsizingové jsou motory V12 druhem na vymření, o to více potěší spatřit jeden ve stroji, kam se z podstaty nehodí - v motocyklu. Tím spíše z něj ale dělá naprosto jedinečný stroj.
O strojích značky Kawasaki máme málokdy důvod psát, dnes ale jednomu z nich musíme věnovat zmínku. V továrnách japonské firmy sice vznikl jen částečně, o to zajímavější ale je - jeden šikovný Brit se jej totiž rozhodl osadit vlastnoručně vyrobeným motorem, který z něj dělá jednu z nejbláznivějších motorek, jaké kdy vznikly.
Jejím autorem je Allen Millyard, povoláním vědec, který za svůj život poskládal pro vlastní potěchu několik unikátních motorů neskromných parametrů. Ne s každým udělal díru do světa, o neobvyklém vidlicovém dvanáctiválci, který napasoval pod nádrž Kawasaki Z1300, ale platí pravý opak. Původně byla tato motorka poháněna kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem o objemu 1,3 litru o výkonu 88 kW (120 koní), ani už tak nemalý motor ale Britovi nestačil.
Dlouholeté zkušenosti se stavbami benzínových motorů Allen přetavil do neobvyklého V12 se čtyřmi řadami třech válců sevřenými pod úhlem 70 stupňů. Při celkovém objemu 2,3 litru motor dává výkon 184 kW (250 koní). Silný motor potřeboval vyztužený rám, a přední kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny Pretech, vzhledově se ale Millyard snažil držet sériového provedení.
Smyslem bylo, aby stroj dával co nejméně najevo, co ve skutečnosti dokáže. A není toho málo, i při hmotnosti 350 kilogramů je poměr hmotnosti a výkonu blízký špičkovým supersportovním automobilům. Z 0 na 200 km/h dokáže tahle mašina zrychlit v řádu jednotek sekund a zadní pneumatiku při tom pálit na počkání.
Unikátní mašina slouží jako ukázka hranic lidských a motocyklových možností, v současnosti na ní už ale její tvůrce nejezdí. Stojí jako exponát v americkém Barber Vintage Museum, pohonná jednotka ale prý stále funguje na první nastartování. Dříve ji majitel používal docela intenzivně a absolvoval s ní i rekordní výlet o délce 5 600 kilometrů, při kterém nevynechal ani ráj všech motorkářů, kde putování vyvrcholilo diváckou účastí na legendárním závodu Isle of Man TT.













Tuto motorku od Kawasaki pohání unikátní vidlicový dvanáctiválec. Je radost na něj pohledět, při výkonu 250 koní jistě nebude nudit ani jízda s ním
Zdroj: Allen Millyard@Facebook
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Od počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před hodinou„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 3 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom