Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá
10.2.2019 | Mirek Mazal
V době downsizingové jsou motory V12 druhem na vymření, o to více potěší spatřit jeden ve stroji, kam se z podstaty nehodí - v motocyklu. Tím spíše z něj ale dělá naprosto jedinečný stroj.
O strojích značky Kawasaki máme málokdy důvod psát, dnes ale jednomu z nich musíme věnovat zmínku. V továrnách japonské firmy sice vznikl jen částečně, o to zajímavější ale je - jeden šikovný Brit se jej totiž rozhodl osadit vlastnoručně vyrobeným motorem, který z něj dělá jednu z nejbláznivějších motorek, jaké kdy vznikly.
Jejím autorem je Allen Millyard, povoláním vědec, který za svůj život poskládal pro vlastní potěchu několik unikátních motorů neskromných parametrů. Ne s každým udělal díru do světa, o neobvyklém vidlicovém dvanáctiválci, který napasoval pod nádrž Kawasaki Z1300, ale platí pravý opak. Původně byla tato motorka poháněna kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem o objemu 1,3 litru o výkonu 88 kW (120 koní), ani už tak nemalý motor ale Britovi nestačil.
Dlouholeté zkušenosti se stavbami benzínových motorů Allen přetavil do neobvyklého V12 se čtyřmi řadami třech válců sevřenými pod úhlem 70 stupňů. Při celkovém objemu 2,3 litru motor dává výkon 184 kW (250 koní). Silný motor potřeboval vyztužený rám, a přední kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny Pretech, vzhledově se ale Millyard snažil držet sériového provedení.
Smyslem bylo, aby stroj dával co nejméně najevo, co ve skutečnosti dokáže. A není toho málo, i při hmotnosti 350 kilogramů je poměr hmotnosti a výkonu blízký špičkovým supersportovním automobilům. Z 0 na 200 km/h dokáže tahle mašina zrychlit v řádu jednotek sekund a zadní pneumatiku při tom pálit na počkání.
Unikátní mašina slouží jako ukázka hranic lidských a motocyklových možností, v současnosti na ní už ale její tvůrce nejezdí. Stojí jako exponát v americkém Barber Vintage Museum, pohonná jednotka ale prý stále funguje na první nastartování. Dříve ji majitel používal docela intenzivně a absolvoval s ní i rekordní výlet o délce 5 600 kilometrů, při kterém nevynechal ani ráj všech motorkářů, kde putování vyvrcholilo diváckou účastí na legendárním závodu Isle of Man TT.













Tuto motorku od Kawasaki pohání unikátní vidlicový dvanáctiválec. Je radost na něj pohledět, při výkonu 250 koní jistě nebude nudit ani jízda s ním
Zdroj: Allen Millyard@Facebook
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 9 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
3.10.2025
Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
3.10.2025
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
