Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Vědec nacpal do motocyklu unikátní motor V12, slovu downsizing se vysmívá
10.2.2019 | Mirek Mazal
V době downsizingové jsou motory V12 druhem na vymření, o to více potěší spatřit jeden ve stroji, kam se z podstaty nehodí - v motocyklu. Tím spíše z něj ale dělá naprosto jedinečný stroj.
O strojích značky Kawasaki máme málokdy důvod psát, dnes ale jednomu z nich musíme věnovat zmínku. V továrnách japonské firmy sice vznikl jen částečně, o to zajímavější ale je - jeden šikovný Brit se jej totiž rozhodl osadit vlastnoručně vyrobeným motorem, který z něj dělá jednu z nejbláznivějších motorek, jaké kdy vznikly.
Jejím autorem je Allen Millyard, povoláním vědec, který za svůj život poskládal pro vlastní potěchu několik unikátních motorů neskromných parametrů. Ne s každým udělal díru do světa, o neobvyklém vidlicovém dvanáctiválci, který napasoval pod nádrž Kawasaki Z1300, ale platí pravý opak. Původně byla tato motorka poháněna kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem o objemu 1,3 litru o výkonu 88 kW (120 koní), ani už tak nemalý motor ale Britovi nestačil.
Dlouholeté zkušenosti se stavbami benzínových motorů Allen přetavil do neobvyklého V12 se čtyřmi řadami třech válců sevřenými pod úhlem 70 stupňů. Při celkovém objemu 2,3 litru motor dává výkon 184 kW (250 koní). Silný motor potřeboval vyztužený rám, a přední kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny Pretech, vzhledově se ale Millyard snažil držet sériového provedení.
Smyslem bylo, aby stroj dával co nejméně najevo, co ve skutečnosti dokáže. A není toho málo, i při hmotnosti 350 kilogramů je poměr hmotnosti a výkonu blízký špičkovým supersportovním automobilům. Z 0 na 200 km/h dokáže tahle mašina zrychlit v řádu jednotek sekund a zadní pneumatiku při tom pálit na počkání.
Unikátní mašina slouží jako ukázka hranic lidských a motocyklových možností, v současnosti na ní už ale její tvůrce nejezdí. Stojí jako exponát v americkém Barber Vintage Museum, pohonná jednotka ale prý stále funguje na první nastartování. Dříve ji majitel používal docela intenzivně a absolvoval s ní i rekordní výlet o délce 5 600 kilometrů, při kterém nevynechal ani ráj všech motorkářů, kde putování vyvrcholilo diváckou účastí na legendárním závodu Isle of Man TT.
Tuto motorku od Kawasaki pohání unikátní vidlicový dvanáctiválec. Je radost na něj pohledět, při výkonu 250 koní jistě nebude nudit ani jízda s ním
Zdroj: Allen Millyard@Facebook
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva