Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Víte, že slavný magazín zesnulého Hugh Hefnera nese jméno zaniklé automobilky?
30.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Playboy a auta k sobě nikdy neměly daleko, tohle spojení ale nebylo jen samoúčelné. Samotný magazín dostal jméno podle dnes už zapomenutého výrobce aut.
Tento týden nás opustilo hned několik velikánů. Nejprve zamířil do hereckého nebe Jan Tříska, den po něm pak zemřela i Květa Fialová. Aby toho navíc nebylo málo, přinesla média oznámení o úmrtí Hugh Hefnera, zakladatele a šéfa legendárního magazínu Playboy. Jeho první číslo vyšlo v prosinci 1953 a zejména díky nahé Marilyn Monroe se okamžitě stalo fenomenálním úspěchem. A to přesto, že v té době ještě neneslo logo zajíčka.
My se ovšem nebudeme zabývat ani nahotou, ani dílem uměleckého ředitele časopisu Arta Paula, které se objevilo v druhém čísle a záhy se stalo oficiálním logem. Místo toho si posvítíme na název magazínu, který má shodou okolností spojitost se světem automobilů. Inspirací mu totiž byla dnes již zapomenutá automobilka Playboy Automobile Company, jenž byla založena v roce 1947.
Díky nedostatečnému financování se ovšem značka nedokázala prosadit mezi stále rozvětvenější konkurencí a proto již v roce 1951 zbankrotovala. Jejím jediným modelem se přitom stal Continental, který byl na americké auto vlastně poněkud titěrný. Na délku totiž měřil pouze 4 000 milimetrů, v případě rozvoru pak disponoval 2 300 mm. Není tedy divu, že hmotnost činila pouze 860 kg.
Pohon vozu měl přitom na starosti čtyřválcový motor o výkonu 40 koní, který byl spřažen s třístupňovou manuální převodovkou. Zrychlení z klidu na 50 km/h Continental zvládal za 6 sekund, osmdesátkou pak frčel osmnáct sekund po startu. Nejvyšší rychlost činila dle dobových reklam 121 km/h, v rámci spotřeby bylo možné počítat se 6,7 litry na sto kilometrů. To vše vyšlo na 895 dolarů.
Během oněch čtyř let vzniklo pouze 97 exemplářů, přičemž je otázkou, kolik se jich dochovalo dodnes - pokud vůbec nějaký. Podstatnější ovšem je, že pro automobilku pracovala i matka Eldona Sellerse, který byl blízkým přítelem Hefnera. A byl to právě on, kdo přišel s návrhem na pojmenování nového časopisu. Hugh totiž původně zvažoval název Stag, ten však již užívala konkurence.
Tím ovšem spojitost magazínu se světem aut nekončila. Kromě toho, že se na jeho stránkách pravidelně objevovaly různé světové novinky, se auta stala i odměnou pro díky roku neboli Playmate of the Year. Tato cena byla poprvé udělena v roce 1960, ovšem teprve o čtyři roky později byl jeji součástí automobil - Donna Michelle získala růžový Ford Mustang se 4,7litrovým osmiválcem.
V následujících letech se pak různé dívky dočkaly různých vozů, od repliky Lamborghini Countach Roadster přes Plymouth Barracuda či Volvo P1800 až třeba po Mazdu 6. V loňském roce pak Eugena Washington získala nový Fiat 124 Spider. Mimo to se součástí volby Playmate of the Year stala i volba Auta roku, přičemž mezi poslední vítěze patří třeba Porsche 911 GTS či Jaguar F-Type. Část z těchto vozů i s oněmi playmaytes - pochopitelně ve vší počestnosti - můžete spatřit níže. I s dobovými fotkami strojů zaniklé Playboy Automobile Company...
Automobilka Playboy existovala jen krátce a její portfolio nebylo ani květnaté, ani přitažlivé...
...přesto byl právě dle ní pojmenován nejslavnější pánský magazín světa, jehož Playmate of the Year se chlubily mnohem působivějšími vozy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB