Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Víte, že slavný magazín zesnulého Hugh Hefnera nese jméno zaniklé automobilky?
30.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Playboy a auta k sobě nikdy neměly daleko, tohle spojení ale nebylo jen samoúčelné. Samotný magazín dostal jméno podle dnes už zapomenutého výrobce aut.
Tento týden nás opustilo hned několik velikánů. Nejprve zamířil do hereckého nebe Jan Tříska, den po něm pak zemřela i Květa Fialová. Aby toho navíc nebylo málo, přinesla média oznámení o úmrtí Hugh Hefnera, zakladatele a šéfa legendárního magazínu Playboy. Jeho první číslo vyšlo v prosinci 1953 a zejména díky nahé Marilyn Monroe se okamžitě stalo fenomenálním úspěchem. A to přesto, že v té době ještě neneslo logo zajíčka.
My se ovšem nebudeme zabývat ani nahotou, ani dílem uměleckého ředitele časopisu Arta Paula, které se objevilo v druhém čísle a záhy se stalo oficiálním logem. Místo toho si posvítíme na název magazínu, který má shodou okolností spojitost se světem automobilů. Inspirací mu totiž byla dnes již zapomenutá automobilka Playboy Automobile Company, jenž byla založena v roce 1947.
Díky nedostatečnému financování se ovšem značka nedokázala prosadit mezi stále rozvětvenější konkurencí a proto již v roce 1951 zbankrotovala. Jejím jediným modelem se přitom stal Continental, který byl na americké auto vlastně poněkud titěrný. Na délku totiž měřil pouze 4 000 milimetrů, v případě rozvoru pak disponoval 2 300 mm. Není tedy divu, že hmotnost činila pouze 860 kg.
Pohon vozu měl přitom na starosti čtyřválcový motor o výkonu 40 koní, který byl spřažen s třístupňovou manuální převodovkou. Zrychlení z klidu na 50 km/h Continental zvládal za 6 sekund, osmdesátkou pak frčel osmnáct sekund po startu. Nejvyšší rychlost činila dle dobových reklam 121 km/h, v rámci spotřeby bylo možné počítat se 6,7 litry na sto kilometrů. To vše vyšlo na 895 dolarů.
Během oněch čtyř let vzniklo pouze 97 exemplářů, přičemž je otázkou, kolik se jich dochovalo dodnes - pokud vůbec nějaký. Podstatnější ovšem je, že pro automobilku pracovala i matka Eldona Sellerse, který byl blízkým přítelem Hefnera. A byl to právě on, kdo přišel s návrhem na pojmenování nového časopisu. Hugh totiž původně zvažoval název Stag, ten však již užívala konkurence.
Tím ovšem spojitost magazínu se světem aut nekončila. Kromě toho, že se na jeho stránkách pravidelně objevovaly různé světové novinky, se auta stala i odměnou pro díky roku neboli Playmate of the Year. Tato cena byla poprvé udělena v roce 1960, ovšem teprve o čtyři roky později byl jeji součástí automobil - Donna Michelle získala růžový Ford Mustang se 4,7litrovým osmiválcem.
V následujících letech se pak různé dívky dočkaly různých vozů, od repliky Lamborghini Countach Roadster přes Plymouth Barracuda či Volvo P1800 až třeba po Mazdu 6. V loňském roce pak Eugena Washington získala nový Fiat 124 Spider. Mimo to se součástí volby Playmate of the Year stala i volba Auta roku, přičemž mezi poslední vítěze patří třeba Porsche 911 GTS či Jaguar F-Type. Část z těchto vozů i s oněmi playmaytes - pochopitelně ve vší počestnosti - můžete spatřit níže. I s dobovými fotkami strojů zaniklé Playboy Automobile Company...
Automobilka Playboy existovala jen krátce a její portfolio nebylo ani květnaté, ani přitažlivé...
...přesto byl právě dle ní pojmenován nejslavnější pánský magazín světa, jehož Playmate of the Year se chlubily mnohem působivějšími vozy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 6 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 7 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 9 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 10 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha