Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Obří náklaďák Volvo s motorem Boeingu ukazuje, že i důlní monstra mohou být šik
21.10.2018 | Mirek Mazal
U některých aut na vzhledu sejde více, u jiných méně. Obří důlní sklápěčky patří nepochybně mezi ta druhá, když si je ale šikovný designér vezme do parády, může vzniknout něco velmi atraktivního.
Artyom Trofimenko pronikl do společnosti respektovaných automobilových designérů díky mnohým nákresům futuristických automobilů. Jeho zatím nejznámější výtvory vzešly ze spolupráce s výrobcem nákladních aut Kamaz, nejen jeho budoucí modely se ale Trofimenko pokouší zachytit. Od ruské značky se nadaný muž přesunul k Volvu, jehož insignie použil na vizi obřího sklápěcího vozu jménem R300E.
Záměrem bylo vykreslit důlní sklápěčku obřích rozměrů, která uveze na korbě až 300 tun nákladu a přitom dokáže laskat smysly. Máme pocit, že v tomto směru autor uspěl, neboť na poměry podobných účelových strojů je Volvo R300E opravdu atraktivní. Jeho design se drží všech aspektů nezbytných pro práci v dolech a maximum prostoru věnuje korbě. Pod tou se pomalu ztrácí skoro kompletně prosklená kabina řidiče a vzhledu zbytku vozu dominuje rozměrná maska chladiče s dvojicí světlometů.
Ani další viditelné aspekty tu nejsou pro nic za nic. K pohonu gigantického dumperu slouží turbínový motor General Electric GE9X, který obvykle najdeme u zcela jiných strojů - nejčastěji visí pod křídly Boeingů 777X. Masivní sklápěčky obvykle pracují v dolech nebo lomech hodiny bez ustání pod maximálním zatížením tlakem. Technika tedy dostane zabrat a jelikož je turbínový motor konstruován na dlouhodobý provoz pod vysokou zátěží, mohl by spolehlivě fungovat i zde. Problémem nebude ani jeho vysoká spotřeba paliva, neboť dumper si po svých stranách vozí dvě masivní válcové nádrže.
Největší Volvo na světě má kromě magického vzhledu a neméně magické síly také užitečné funkce. Onen prostor pro řidiče není prosklený pro nic za nic - takové řešení kabiny má usnadňovat rozhled do okolí, který z podobných sklápěček není zrovna ideální.
Působivé dílo vzniklo pod rukou designéra během jediného týdne, pro radost autora. I nám ji dělá a třeba by se jeho myšlenky mohlo chytnout i samotné Volvo. Už vzhledem by byl tento stroj ve světě důlních monster vynikal nad všemi...
Návrh proudového dumperu značky Volvo má označení R300E. Přesně tolik uveze tun nákladu, pohyb vpřed má na starost turbína z Boeingu
Zdroj: Artyom Trofimenko@Behance
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23