Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
VW Golf II s 1233 k ukázal celé své zrychlení, jede šíleně
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Akceleraci ze 100 na 200 km/h za pouhé 3 sekundy už jsme viděli, tohle auto ale umí i víc. O hodně víc.
Pokud hledáte jedny z nejsilnějších a nejrychlejších Volkswagenů na světě, musíte se podívat do Německa k firmě Boba Motoring. Je totiž proslulá tím, že její stroje mají čtyřmístné hodnoty výkonu a naopak jednomístné časy na čtvrtmíli. Tím nejsilnějším, co se z garáže Boby Kettlera do dnešního dne dostalo na silnice, je černý dvojkový Golf s 1 233 koňmi na všech kolech.
Není to auto postavené jen na čtvrtmílové sprinty, má značky, může s ním do běžného provozu a také v něm jezdívá. Dovnitř navíc nastěhujete až pět lidí, tohle auto zkrátka není kompletně odstrojené pro co nejnižší hmotnost, není to speciál pro sprinty. Nakonec tu zůstal i sériový volant, palubní deska a dokonce i zadní sedačky. A kola s pneumatikami jsou také relativně normální.
Sleeper? Dá se říci a to opravdu extrémní. Už jsme vám ukázali, že tento stroj zvládne zrychlit ze 100 na 200 km/h za 3 sekundy a ještě při tom řádně protočí gumy, což je nevídaná hodnota. Sám Boba Kettler tehdy sliboval, že co nevidět pošle video s kompletním zrychlením, ale nestalo se to. Důvod? V motoru se objevila trhlinka ve vložce jednoho z válců a před dalšími pokusy bylo nutné některé části motoru vyměnit. Proto jsme se tedy koncem července nedozvěděli čas tohoto stroje na čtvrtmíli; člověk by tušil, že bude velmi dobrý, ale jak dobrý, je potřeba se přesvědčit pořádnou časomírou.
Právě z několika takových pokusů můžeme přinést video, které naleznete níže. Není to jen pár vteřin s jedním pokusem, je to šest jízd z dráhy ve Finsterwalde. Začíná se na 2 barech tlaku turbodmychadla, se kterými je čas krásných 9,7 s s cílovou rychlostí 227 km/h. Druhý pokus se 3 bary znamená lepší čas, 9,59 s a 247,53 km/h. Už z tohoto pokusu tu je onboard, na kterém vidíme mimo jiné, jak raketově letí ručka po tachometru. Nakolik je přesná, těžko říct, ale zrychlení je skutečně drtivé už při 3 barech, kdy auto nemá plných 1 233 koní.
Další tři pokusy jsou s tlakem 3,4 a dvakrát 3,3 baru, při kterých se časy dále zlepšují. Při 3,4 baru to je 9,15 s a 260,23 km/h a nejlepší z této trojice pokusů, druhá jízda s 3,3 baru tlaku, přinesla 9,11 s a 257,59 km/h cílové rychlosti. Šestý pokus je s tlakem turba 3,8 baru a právě to je ten, při kterém se Bobovi Kettlerovi povedlo prolomit bláznivou hranici devíti vteřin na čtvrtmíli s pevným startem - dostal se na 8,99 s s cílovou rychlostí 265,13 km/h.
Otázkou ale zůstává, jaký výkon v tu chvíli motor produkoval. Podle starších informací totiž výkonu 1 233 koní odpovídal tlak turba 4,4 baru, tedy ještě o 0,6 baru výš, než byl při tomhle pokusu. Něco podobného napovídají také časy zrychlení - na stovce byl tenhle Golf za 2,3 vteřiny, ale zrychlení ze 100 na 200 km/h zabralo 3,3 s, o 0,3 s delší dobu. Je tedy možné, že motor měl třeba okolo 1 100 koní - a tedy že existuje potenciál k ještě lepšímu času na čtvrtmíli. Zní to šíleně, ale pravděpodobně.
Zda se o to Boba Kettler pokusí, je zatím ve hvězdách; je možné, že 4,4 baru je na tento dvoulitr jednoduše moc v trochu delším horizontu, nechcete-li každou chvíli dělat generálku motoru. V každém případě je čas pod 9 s ve 25 let staré rodinné krabici s kompletní vnitřní výbavou více než úctyhodný. Prohlédněte si více na přiložených fotkách a videích...












Na první pohled by člověk neřekl, že tohle auto dá čtvrtmíli pod 9 s. Ale dá, jak vidno
Takhle se Bobův Golf ukázal před pár týdny, kdy také předvedl svou akceleraci ze 100 na 200 km/h. Zvolen byl ještě vyšší plnící tlak turba
Zdroj: Boba Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 6 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 7 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 9 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 10 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 21:56 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.15. 10:34 - Truck Daškam
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986