Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
VW Golf II s 1233 k ukázal celé své zrychlení, jede šíleně
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Akceleraci ze 100 na 200 km/h za pouhé 3 sekundy už jsme viděli, tohle auto ale umí i víc. O hodně víc.
Pokud hledáte jedny z nejsilnějších a nejrychlejších Volkswagenů na světě, musíte se podívat do Německa k firmě Boba Motoring. Je totiž proslulá tím, že její stroje mají čtyřmístné hodnoty výkonu a naopak jednomístné časy na čtvrtmíli. Tím nejsilnějším, co se z garáže Boby Kettlera do dnešního dne dostalo na silnice, je černý dvojkový Golf s 1 233 koňmi na všech kolech.
Není to auto postavené jen na čtvrtmílové sprinty, má značky, může s ním do běžného provozu a také v něm jezdívá. Dovnitř navíc nastěhujete až pět lidí, tohle auto zkrátka není kompletně odstrojené pro co nejnižší hmotnost, není to speciál pro sprinty. Nakonec tu zůstal i sériový volant, palubní deska a dokonce i zadní sedačky. A kola s pneumatikami jsou také relativně normální.
Sleeper? Dá se říci a to opravdu extrémní. Už jsme vám ukázali, že tento stroj zvládne zrychlit ze 100 na 200 km/h za 3 sekundy a ještě při tom řádně protočí gumy, což je nevídaná hodnota. Sám Boba Kettler tehdy sliboval, že co nevidět pošle video s kompletním zrychlením, ale nestalo se to. Důvod? V motoru se objevila trhlinka ve vložce jednoho z válců a před dalšími pokusy bylo nutné některé části motoru vyměnit. Proto jsme se tedy koncem července nedozvěděli čas tohoto stroje na čtvrtmíli; člověk by tušil, že bude velmi dobrý, ale jak dobrý, je potřeba se přesvědčit pořádnou časomírou.
Právě z několika takových pokusů můžeme přinést video, které naleznete níže. Není to jen pár vteřin s jedním pokusem, je to šest jízd z dráhy ve Finsterwalde. Začíná se na 2 barech tlaku turbodmychadla, se kterými je čas krásných 9,7 s s cílovou rychlostí 227 km/h. Druhý pokus se 3 bary znamená lepší čas, 9,59 s a 247,53 km/h. Už z tohoto pokusu tu je onboard, na kterém vidíme mimo jiné, jak raketově letí ručka po tachometru. Nakolik je přesná, těžko říct, ale zrychlení je skutečně drtivé už při 3 barech, kdy auto nemá plných 1 233 koní.
Další tři pokusy jsou s tlakem 3,4 a dvakrát 3,3 baru, při kterých se časy dále zlepšují. Při 3,4 baru to je 9,15 s a 260,23 km/h a nejlepší z této trojice pokusů, druhá jízda s 3,3 baru tlaku, přinesla 9,11 s a 257,59 km/h cílové rychlosti. Šestý pokus je s tlakem turba 3,8 baru a právě to je ten, při kterém se Bobovi Kettlerovi povedlo prolomit bláznivou hranici devíti vteřin na čtvrtmíli s pevným startem - dostal se na 8,99 s s cílovou rychlostí 265,13 km/h.
Otázkou ale zůstává, jaký výkon v tu chvíli motor produkoval. Podle starších informací totiž výkonu 1 233 koní odpovídal tlak turba 4,4 baru, tedy ještě o 0,6 baru výš, než byl při tomhle pokusu. Něco podobného napovídají také časy zrychlení - na stovce byl tenhle Golf za 2,3 vteřiny, ale zrychlení ze 100 na 200 km/h zabralo 3,3 s, o 0,3 s delší dobu. Je tedy možné, že motor měl třeba okolo 1 100 koní - a tedy že existuje potenciál k ještě lepšímu času na čtvrtmíli. Zní to šíleně, ale pravděpodobně.
Zda se o to Boba Kettler pokusí, je zatím ve hvězdách; je možné, že 4,4 baru je na tento dvoulitr jednoduše moc v trochu delším horizontu, nechcete-li každou chvíli dělat generálku motoru. V každém případě je čas pod 9 s ve 25 let staré rodinné krabici s kompletní vnitřní výbavou více než úctyhodný. Prohlédněte si více na přiložených fotkách a videích...












Na první pohled by člověk neřekl, že tohle auto dá čtvrtmíli pod 9 s. Ale dá, jak vidno










Takhle se Bobův Golf ukázal před pár týdny, kdy také předvedl svou akceleraci ze 100 na 200 km/h. Zvolen byl ještě vyšší plnící tlak turba
Zdroj: Boba Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
včera
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejnovější články
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
před 8 hodinami
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
před 10 hodinami
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
před 11 hodinami
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
včera
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.05. 21:20 - mattonecz
- Politický koutek 12.05. 21:04 - Stepan
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- BMW Divize 12.05. 14:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 21:25 - řidičBOB
