Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Teď si můžete znovu koupit nové původní Mini. Malé ještě je, malé peníze nestojí
7.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tisíc hodin lidské práce je potřeba na znovuzrození jednoho z původních Mini. Vzhled si zachová, ovšem vlastnosti a výbava jsou současné.
Společnost David Brown Automotive je relativně mladou značkou. Jistou pikantérií je, že se její zakladatel jmenuje stejně, jako člověk, který letech 1947 až 1972 vlastnil automobilku Aston Martin. Mezi oběma ovšem neexistuje žádný příbuzenský vztah, přestože i Sir David Brown měl syna Davida, který se taktéž věnoval rodinnému byznysu. Ani jeden z nich však dnes již nežije.
Aktuálně tedy ve světě aut úřaduje pouze jeden David Brown, který sice ze slavného jména nehodlá nikterak těžit, nicméně svou prvotinou lidem pořádně zamotal hlavu. Speedback GT totiž vzhledově vycházel z Astonu Martin DB5, tak bylo vlastně i logické, že jej mnozí okamžitě začali dávat dohromady s bývalým majitelem značky. Technicky ovšem bylo toto kupé založeno na Jaguaru XK.
Automobilka tehdy oznámila, že vyrobeno nebude více než sto exemplářů, což je možná i poněkud odvážný plán, a to navzdory 510 koním pod kapotou. Cena vozu totiž startuje na 495 tisících liber (cca 15,76 milionu korun), což je navíc částka bez daně. Ač tedy má původní DB5 nemalé množství příznivců, Speedback GT nejspíše prodejní díru do světa neudělá. To ani nebylo důvodem jeho vzniku.
Exkluzivní kupé mělo spíše zamést nové značce cestičku na trh, přičemž další produkty již budou dostupnější. I když o láci v jejich případě taktéž nelze mluvit, jak ostatně dokazuje Mini Remastered. Jako další ikonu z minulosti bylo pro znovuzrození vybráno původní Mini. To nyní míří do prodeje za zatím neznámou cenu. Láci stejně jako v případě originálu ale z různých důvodů nečekejte.
V prvé řadě jde o ručně vyráběný vůz, který sice má základ v originálním voze, nicméně na jeho přestavbu je třeba tisíc hodin lidské práce. Vyráběn bude v přísně omezeném množství, aby byla zachována jeho vysoká exkluzivita. Zákazníci si budou moci vybrat konkrétní specifikaci, přičemž dle jejich přání - a třeba i odstínu rtěnky - může být namíchána barva karoserie.
Ptáte se, proč mluvíme o přestavbě? Za základ opravdu slouží jedno z již existujících originálních Mini. Firma jej oholí až na kost a samotnou karoserii zesílí příčnými vzpěrami. Má-li se auto chovat jako moderní vůz, musí být zásadně zpevněno tak, aby se nekroutilo na každém výmolu. Kromě toho je přepracován každý panel karoserie, kdy důraz bude kladen na zjemnění některých násilných přechodů či linií, které navyšují aerodynamický odpor.
Obdobná renovace čeká také motor o objemu 1,275 l , který původně produkoval 50 koní. Po úpravě jich ze sebe má ždímat 90 až 100, přesné číslo zatím není známo. Jisté ovšem je, že přední kola bude roztáčet přes vylepšený čtyřstupňový manuál. Změnami samozřejmě prošel také podvozek a účinnější jsou i brzdy. Jízdní dynamika tedy bude lepší než u originálu.
Bude nejen rychlejší, ale také o poznání komfortnější. Výrazně přibylo izolačních materiálů tlumicích hluk, místo původního rádia zaujal nový multimediální systém zahrnující i navigaci či konektivitu s Apple CarPlay a Android Auto. Nechybí ani porty na USB, přičemž zakomponování dotykové obrazovky do středu palubní desky nepůsobí násilně.
Zbytek kabiny si zachoval retro vzhled, ať se to týká kůží čalouněných sedadel, ciferníků Smith nebo volantu Moto-Lita. Ovladače jsou z frézovaného hliníku, stejně tak držák na nápoje na středovém tunelu. Vedle něj pak najdete další modernu, a sice startovací tlačítko motoru.
Výčet všech prvků bude záviset vždy na každém majiteli, který se zároveň může rozhodnout, zda nude třeba víčko palivové nádrže lakováno kontrastním odstínem jako střecha, nebo zda půjde o ryze hliníkové provedení. Asi proto není divu, že lakování každého vozu zabere čtyři týdny. I to se pak samozřejmě projeví na finální ceně.
Původní Mini prošlo u firmy David Brown Automotive řádnou renovací. Nyní nabídne až 100 koní či moderní techniku v interiéru, odpovídat tomu ovšem bude i cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva